Announcement

Collapse
No announcement yet.

Högtalarna i dörr, saab 9-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Högtalarna i dörr, saab 9-3

Högtalaren i min högra framdörr är helt slut och måste bytas ut. Men såvitt jag kan se går det inte att byta högtalare utan att plocka isär dörren. Är det någon som har koll på hur man byter högtalarna i dörrarna?

Synligt är att dörrens "skal" sitter med 2 skruvar i plåten. Jag provade att släppa på dom men det räckte inte, skalet satt fortfarande fast i plåten.

Jag tittade i manualen men det fanns inga anvisningar om hur man kommer åt högtalarna.

tacksam för hjälp med detta problem!

Re: Högtalarna i dörr, saab 9-3

Handtaget du stänger dörren med är tvådelat, ta bort den yttre delen med hjälp av nåt tunt och platt tex en mejsel, därinne sitter det två torx-skruvar. minns inte om det är T30 eller större det får du kolla, sen sitter det en till torx-skruv (lite mindre, T25?) bakom handtaget du öppnar dörren bakom ett litet plastlock som kan pillas bort med en liten syl/mejsel eller så. Sen uppe på sidan av dörrsidan sitter det en sorts expanderplugg eller va man ska kalla det, den trycks in med nåt smalt, sylen funkar här med sen drar man den rakt ut när den är intryckt i mitten.

Nu ska det gå att lyfta upp dörrsidan med viss övertalning vid lister osv, tryck ner låset på dörren så är det lättare att få igenom det genom hålet i dörrsidan.

Hoppas det gick o läsa sig till nåt vettigt :-)
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Working...
    X