När jag satte in ett extrabatteri våren 2009 så tänkte jag inte så långt, det hamnade som i många andra bilstereobilar i bagaget. Nu efter lite klurande så kommer jag att svetsa en låda under baksätet istället (detta gör även att jag kommer att kunna ha mina totalt 180 cm Genesissteg i två rader). Problemet med nuvarande placering är att framaxeln förlorar tryck medan bakaxeln får ett för högt tryck. Den nya placeringen blir framför bakaxeln och då fördelas trycket mellan axlarna bättre. Det handlar om 34 kilo som flyttas nästan en meter.
Samma problem uppkommer om man har en tung baslåda i bagaget.
Läste i senaste Bilsport om Puttes bygge i taket med om jag minns rätt en 26 kilos konstruktion, detta höjer tyngdpunkten ganska mycket tror jag, precis som mitt och många andras butylade tak.
Att sätta fast något glömmer man ju inte...men kilon kommer fort med butyl mm.
Har någon annan funderat på detta eller är man en skadad åkarpojk med n-värde i bakhuvet? http://sv.wikipedia.org/wiki/N-v%C3%A4rde
Samma problem uppkommer om man har en tung baslåda i bagaget.
Läste i senaste Bilsport om Puttes bygge i taket med om jag minns rätt en 26 kilos konstruktion, detta höjer tyngdpunkten ganska mycket tror jag, precis som mitt och många andras butylade tak.
Att sätta fast något glömmer man ju inte...men kilon kommer fort med butyl mm.
Har någon annan funderat på detta eller är man en skadad åkarpojk med n-värde i bakhuvet? http://sv.wikipedia.org/wiki/N-v%C3%A4rde
Comment