Announcement

Collapse
No announcement yet.

1 eller 2 Dls Nobelium 15" basar???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1 eller 2 Dls Nobelium 15" basar???

Har ett Dls Ultimate A6 steg och en Nobelium 15" bas som ska i bilen.
    Börjat fundera om man ska skaffa en bas till.

Min fråga är då klarar steget driva två såna basar.
    Vinner eller man förlorar på att ha två. Spelar kanske med mer kraft med bara en o bättre kontrol?

Re: 1 eller 2 Dls Nobelium 15" basar???

Jag skulle nog säga att du säkert flyttar mer luft innan distortionen med 2st basar med tappar antaligen grymt mycket kontroll!

Dock så är väl A6 rätt strömstarkt sen vet jag inte hur tungdrivna basarna är men..

Jag skulle i alla fall köra på en bas och mata A6 med massa ström.

Comment

beror lite på va de är för spolar på basarna? kan hamna bätte i inpedance med 2 basar än en beroende på de med ju

Comment

Där är dubbla 4 ohm spolar

Comment

då blir de perfekt med 2 basar i alla fall med ohm till A6 steget. sen om dom basarna vill ha mer effekt än så vet ja ej. men du får ut all effekt med a6 steget med 2 sånna basar. förutsatt att du har strömmen osv som krävs.
          Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

då hade jag kört 2 basar om du har ström till de förstås

Comment

Ska in extra batteri bak och ska även använda kondningar så ström ska där nog va hoppas jag

Comment

Hur ska man bygga lådan. Om en bas ska ha ca 44 liter ska man då dela upp med en vägg så var bas får 44 liter eller man kör en låda på 88 liter?

Comment

Det finns några fördelar att dela av lådan, dels blir lådan stabilare och dels påverkas inte ena basen om den andra skulle gå sönder. Men det funkar även att ha basarna i samma låda, inga problem.

Comment

Blev ett köp av en till Nobelium bas så nu har jag två 15"

Comment

man brukar dela av lådan om man kör 1 steg per bas med om man är för lat o gaina in bägge stegen lika men kör man 1 steg på bägge basarna så funkar de fint i samma låda med har du inte redan handlat så köp då hellre 1 batteri till i stället för kondingen. 1 batteri är alltid 1 batteri

Comment

Jo har redan köpt 2st 1F kondningar. En till A4 steget och en till A6 steget. Ska köpa ett batteri och ha bak, bör jag köpa ett till kanske så man har två??

Comment

Efter att ha läst runt lite har jag fått uppfattningen att volymen på lådan beror lite på vilken bil man har, stämmer detta eller jag är helt ute o cyklar?
                          Eller jag ska bara köra på de volym förslaget jag fick med basarna vid köpet?

Köpte en annan bil idag som prylarna kommer monteras i, Seat Toledo -94...

Comment

Working...
                          X