Det är lustigt,man blir aldrig nöjd....
Sitter fortfarande med en tumme nånstans som vi inte ska gå in på här,men vad säger man,det är ju roligt att klämma lite på nya grejer ibland!
Nå till saken då:
Har två 12" Genesisbasar som jag i min lilla fantasi fått för mig att de SKA gå ner i en reservhjulsbalja på en passat-kombi(höja golvet lite med).
Men det ser trångt ut så det är en utmaning i så fall.
Då började dom få cellerna i huvet arbeta på högtryck:varför inte sätta in en 15" istället?
Borde bli mycket lättare...
Då till frågan:
Vad ska man ha för en bas som matchar mina två genesisbasar?
Kör på SQ,men gärna lite extra dunk ibland.
Driva detta då:
Jag har ett Nakamichi PA2004 4-kanalare på 2x400rmsw i bryggat,det är det jag kör med nu till basarna så det skulle kännas bra om 15" kunde drivas av detta steg också,antingen 1x4ohm eller 2x4ohm bas.
pris då:
kan väl säga upp till 4000kr, inte mer.
Ska erkänna att jag dreglat lite över Hertz 15"
http://www.blekingebilradio.se/produ...category_id=25
Kraven ska vara:
självklart sluten då den ska ner i golvet
relativt lättdriven
gärna åt det "torra" hållet,inte blöt bas
gärna 2x4ohm så jag kan utnyttja steget maximalt om det inte är för knepigt att ställa in två kanaler till en dubbelspole,men jag har för mig att det finns dom här som vet hur man gör.
Oj mycket blev det,men jag är tacksam för alla svar!
Men vad tror ni alla hifitokar här,finns det nåt hopp för mig?
MVH/Roger
Sitter fortfarande med en tumme nånstans som vi inte ska gå in på här,men vad säger man,det är ju roligt att klämma lite på nya grejer ibland!
Nå till saken då:
Har två 12" Genesisbasar som jag i min lilla fantasi fått för mig att de SKA gå ner i en reservhjulsbalja på en passat-kombi(höja golvet lite med).
Men det ser trångt ut så det är en utmaning i så fall.
Då började dom få cellerna i huvet arbeta på högtryck:varför inte sätta in en 15" istället?
Borde bli mycket lättare...
Då till frågan:
Vad ska man ha för en bas som matchar mina två genesisbasar?
Kör på SQ,men gärna lite extra dunk ibland.
Driva detta då:
Jag har ett Nakamichi PA2004 4-kanalare på 2x400rmsw i bryggat,det är det jag kör med nu till basarna så det skulle kännas bra om 15" kunde drivas av detta steg också,antingen 1x4ohm eller 2x4ohm bas.
pris då:
kan väl säga upp till 4000kr, inte mer.
Ska erkänna att jag dreglat lite över Hertz 15"
http://www.blekingebilradio.se/produ...category_id=25
Kraven ska vara:
självklart sluten då den ska ner i golvet
relativt lättdriven
gärna åt det "torra" hållet,inte blöt bas
gärna 2x4ohm så jag kan utnyttja steget maximalt om det inte är för knepigt att ställa in två kanaler till en dubbelspole,men jag har för mig att det finns dom här som vet hur man gör.
Oj mycket blev det,men jag är tacksam för alla svar!
Men vad tror ni alla hifitokar här,finns det nåt hopp för mig?
MVH/Roger
Comment