Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur dämpar man dörrarna?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Hur dämpar man dörarna

Originally posted by dreamcore View Post
    och ett litet tips på vägen om du vill slippa att matan du sätter släpper, så använd ett spraylim som kompleterar det klister som redan sitter, för det är inte kul när det släpper
    Jag har ALDRIG varit med om att dämpmattor släpper!
    Men då har jag också bara använt mig av Stinger, Dynamat,M1 samt Audio-Systems Alubutyl!
    sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

och har man inte massor med pengar att lägga ut på dämpningen så får man köpa billig matta, och då får man kompletera med spraylim för annars sitter det inte.

Comment

Originally posted by FreddeC View Post
        har du bilder på hur du drog kablen i övrigt där? håller på i min med samma bekymmer

mvh fredde
        jag har tyvär inga bilder, men det var inte så bökigt har jag för mig. tror det sitter som ett kontaktstycke i dörr och i A stolpen som man fick borra upp lite i för att få in kablarna. annars var det lugnt.

Comment

och har man inte massor med pengar att lägga ut på dämpningen så får man köpa billig matta, och då får man kompletera med spraylim för annars sitter det inte.
          Asfaltsmatta eller?
          Hopp, ska man göra nu då?

Comment

ja precis..

Comment

Pytt heller.
              Lägg hellre ut det på t-röd eller liknande och bra papper som inte luddar och gör riktigt rent innan man monterar dämpmattan bara.
              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
                Pytt heller.
                Lägg hellre ut det på t-röd eller liknande och bra papper som inte luddar och gör riktigt rent innan man monterar dämpmattan bara.
                X2 sitter två lager av mekonomens 4mm bitumen på ytterplåten i mina framdörrar i saaben och har så gjort i säkert 5år o de har inte lossnat, rengjorde med t-röd o tog bort plastskiktet på den innersta mattan så var det grönt ljus.

Stingers Roadkill expert har jag märkt att den lossnat i bubblan när jag la 4 lager under instrumentbrädan, kan varit kombinationen av materialet plasten är gjord av o tyngden på mattan som gjorde det dock, inte märkt att den lossnat nån annanstans.
                Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Har 4 lager 4 mm asfaltsmatta i mina framdörrar funkar helt oki
                  Kan bli bättre med annan dämpmatta men det är bättre än att vara utan.

Ska du dämpa taket är det annan dämpmatta som gäller (Inte asfaltsmatta) då solen ligger på
                  men det får andra komma med tips
                  då jag bara har dämpat framdörrarna själv

Comment

Aldrig heller varit med om att dem släppt. Dock har jag aldrig monterat asfalt i tak. Där emot många dörrar i mina dar utan att de släpper.. Mycket har nog med underarbetet att göra..
                    Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                    --------------------------------------------------------------------------------
                    Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                    PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

en gång har det släppt för mig, men då var det en kompis som lade den biten utan att tvätta före.......... är plåten ren under så håller vanlig asfaltmatta helt utmärkt! har själv hela taket inklätt med 2mm matta och har inte lossnat

ett knep är att limma plåten mot kanterna med typ sikaflex eller motsvarande, har dock inte prövat själv eftersom jag inte upplever det som ett problem, så jag vet ej om det är bu eller bä

mvh
                      Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

Comment

Nu har man satt i högtalarna fram driver dom med volvo orginal slutsteg så länge och dämpat dörrarna men det skramlar om dörrarna ändå tror det är fönster hissarna eller låset som skramlar hur får man bort det ljudet

Comment

Låset är det sällan. Prova med skumgummi mellan dörrinnerplåt och dörrsida.

Själv kastade jag de asfaltsmattor jag hade liggande när jag väl provat alubutyl...
                          /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
                            Låset är det sällan. Prova med skumgummi mellan dörrinnerplåt och dörrsida.

Själv kastade jag de asfaltsmattor jag hade liggande när jag väl provat alubutyl...
                            http://www.alubutyl.net/ ?

Comment

Working...
                            X