Har skaffat Dls US6.2 kitsystem som jag ska montera i helgen men hur dämpar man dörrarna bäst har Silent Coat 8 och Silent Coat Absorber 15
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hur dämpar man dörrarna?
Collapse
X
-
Re: Hur dämpar man dörarna
jag har ingen aning om vad det är för medel du har eller om det är matta, men av min erfarenhet så funkade det bra med att klä ALL plåt med asfaltsmatta eller va det är för matrial. den plåten som är själva dörren, och plåten som är innåt i bilen, på båda sidor av den andra plåten, och sen dörrsidan. då borde du ha en rejält stumm dörr, det har jag iaf och det var det lätt värt
Comment
-
Du ska inte använda ett poröst material i dörrarna som Coat Absorber 15, detta drar åt sig vatten som finns mellan plåtarna i dörren.
Du ska använda material som har ett aluminiumskikt som dämpar vibrationer, om nu Silent Coat är bra kan jag inte svara på!sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment
-
-
Originally posted by power478 View PostSilent Coat Absorber 15Originally posted by Nonne View PostDu ska inte använda ett poröst material i dörrarna som Coat Absorber 15, detta drar åt sig vatten som finns mellan plåtarna i dörren.
Fick du inte tips där du handlade?
Glöm inte att täcka HELA dörr-stommen med dämpmatta.
PierreSEASTREAMS GARAGE
ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !
Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!
Comment
-
Originally posted by Tobbe View PostSilent Coat er inte butyl, men mastic som är ett material som dom även använder till att lägga tak på hus. Och det är jättestor skiljnad på dessa 2 material.
http://www.mds.se/sv/product/14926
"Silent Coat® dämpmattorna är tillverkade av elastiskt butylgummimassa och har en 0,1mm skyddande aluminiumfolie på framsidan. Mattorna har otroligt goda dämpegenskaper, minst dubbelt så bra som en vanlig asfaltmatta."
Comment
-
Enligt info som STP presenterade, i och med att Silent coat i början marknadfördes som ersättaren till Vibroplast.
Tidigare hittade man lätt info om att silent coat var polymeric based mastic (och inte polymeric based damping material).
Men du kan ju söka lite själv, det är stor skiljnad på 100% butyl och ett kombinationsprodukt som inte har likadana egenskaper som butyl.
Comment
-
Originally posted by Tobbe View PostEnligt info som STP presenterade, i och med att Silent coat i början marknadfördes som ersättaren till Vibroplast.
Tidigare hittade man lätt info om att silent coat var polymeric based mastic (och inte polymeric based damping material).
Men du kan ju söka lite själv, det är stor skiljnad på 100% butyl och ett kombinationsprodukt som inte har likadana egenskaper som butyl.
Men du får gärna bjuda på någon länk om att mattan primärt är tänkt att dämpa hustak med. Tills vidare väljer jag att betrakta den som motsvarighet till M1-butylmattan jag senast arbetade med - vilket ska vara föregångaren till Silent Coat och ha samma tillverkare.
Till trådstartaren: Hur går det med dämpandet?
Comment
-
när jag drog kablarna till dörrarna på min v70 så försökte jag in i det sista att dra dom i genomföringen som sitter, men jag fick aldrig till det, så jag gjorde ett litet hål i nedre delen av genomföringen och drog ut kabeln och sen ett litet hål i övre delen och fick in det i dörren.. funkar bra för mig iaf, har kört så i lite över 2 år nu, och det har aldrig krånglat
Comment
-
Originally posted by dreamcore View Postnär jag drog kablarna till dörrarna på min v70 så försökte jag in i det sista att dra dom i genomföringen som sitter, men jag fick aldrig till det, så jag gjorde ett litet hål i nedre delen av genomföringen och drog ut kabeln och sen ett litet hål i övre delen och fick in det i dörren.. funkar bra för mig iaf, har kört så i lite över 2 år nu, och det har aldrig krånglat
mvh fredde
Comment
Comment