Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur dämpar man dörrarna?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hur dämpar man dörrarna?

Har skaffat Dls US6.2 kitsystem som jag ska montera i helgen men hur dämpar man dörrarna bäst har Silent Coat 8 och Silent Coat Absorber 15
    Last edited by power478; September 17, 2010, 22:06.

Re: Hur dämpar man dörarna

ingen som kan hjälpa mig

Comment

jag har ingen aning om vad det är för medel du har eller om det är matta, men av min erfarenhet så funkade det bra med att klä ALL plåt med asfaltsmatta eller va det är för matrial. den plåten som är själva dörren, och plåten som är innåt i bilen, på båda sidor av den andra plåten, och sen dörrsidan. då borde du ha en rejält stumm dörr, det har jag iaf och det var det lätt värt

Comment

Du ska inte använda ett poröst material i dörrarna som Coat Absorber 15, detta drar åt sig vatten som finns mellan plåtarna i dörren.
        Du ska använda material som har ett aluminiumskikt som dämpar vibrationer, om nu Silent Coat är bra kan jag inte svara på!
        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Silent Coat är butylmattan MDS säljer.

Jag håller med dreamcore, sätt matta på all plåt du kan, sen kan du alltid knacka dig omkring och se om du hittar någonstans som är extra skallrigt.

Comment

Originally posted by espii View Post
            Silent Coat är butylmattan MDS säljer.
            Silent Coat er inte butyl, men mastic som är ett material som dom även använder till att lägga tak på hus. Och det är jättestor skiljnad på dessa 2 material.

Comment

Blir ljudbilden fel om man sätter 6.5 i dörrarna och diskanten vid instrumentpanelen eller a stolpen

Comment

Originally posted by power478 View Post
                Silent Coat Absorber 15
                Originally posted by Nonne View Post
                Du ska inte använda ett poröst material i dörrarna som Coat Absorber 15, detta drar åt sig vatten som finns mellan plåtarna i dörren.
                Vad tänkte du använda Absorber 15 till?
                Fick du inte tips där du handlade?
                Glöm inte att täcka HELA dörr-stommen med dämpmatta.

Pierre
                SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

och ett litet tips på vägen om du vill slippa att matan du sätter släpper, så använd ett spraylim som kompleterar det klister som redan sitter, för det är inte kul när det släpper

Comment

Originally posted by Tobbe View Post
                    Silent Coat er inte butyl, men mastic som är ett material som dom även använder till att lägga tak på hus. Och det är jättestor skiljnad på dessa 2 material.
                    Enligt vem då?

http://www.mds.se/sv/product/14926
                    "Silent Coat® dämpmattorna är tillverkade av elastiskt butylgummimassa och har en 0,1mm skyddande aluminiumfolie på framsidan. Mattorna har otroligt goda dämpegenskaper, minst dubbelt så bra som en vanlig asfaltmatta."

Comment

Enligt info som STP presenterade, i och med att Silent coat i början marknadfördes som ersättaren till Vibroplast.

Tidigare hittade man lätt info om att silent coat var polymeric based mastic (och inte polymeric based damping material).

Men du kan ju söka lite själv, det är stor skiljnad på 100% butyl och ett kombinationsprodukt som inte har likadana egenskaper som butyl.

Comment

Originally posted by Tobbe View Post
                        Enligt info som STP presenterade, i och med att Silent coat i början marknadfördes som ersättaren till Vibroplast.

Tidigare hittade man lätt info om att silent coat var polymeric based mastic (och inte polymeric based damping material).

Men du kan ju söka lite själv, det är stor skiljnad på 100% butyl och ett kombinationsprodukt som inte har likadana egenskaper som butyl.
                        Nja, jag behöver inte leta runt något, så nyfiken är jag inte att få veta den kemiska sammansättningen. Jag väljer att tro på vad återförsäljaren skriver om materialet istället. Bara för att det är butylgummi har jag aldrig hävdat att det är 100% butyl, lika lite som det är 100% bensin i tankarna på macken - men betyder det att det är fel att kalla det bensin? Vi kanske ska kalla det etanol med bensinbaserad vätska istället...?

Men du får gärna bjuda på någon länk om att mattan primärt är tänkt att dämpa hustak med. Tills vidare väljer jag att betrakta den som motsvarighet till M1-butylmattan jag senast arbetade med - vilket ska vara föregångaren till Silent Coat och ha samma tillverkare.

Till trådstartaren: Hur går det med dämpandet?

Comment

Det blev ingenting i dag måste komma på hur jag ska dra högtalarkablarna från dörrarna v70 har inget garage så jag måste hålla på ute och det bara regnar

Comment

när jag drog kablarna till dörrarna på min v70 så försökte jag in i det sista att dra dom i genomföringen som sitter, men jag fick aldrig till det, så jag gjorde ett litet hål i nedre delen av genomföringen och drog ut kabeln och sen ett litet hål i övre delen och fick in det i dörren.. funkar bra för mig iaf, har kört så i lite över 2 år nu, och det har aldrig krånglat

Comment

Originally posted by dreamcore View Post
                              när jag drog kablarna till dörrarna på min v70 så försökte jag in i det sista att dra dom i genomföringen som sitter, men jag fick aldrig till det, så jag gjorde ett litet hål i nedre delen av genomföringen och drog ut kabeln och sen ett litet hål i övre delen och fick in det i dörren.. funkar bra för mig iaf, har kört så i lite över 2 år nu, och det har aldrig krånglat
                              har du bilder på hur du drog kablen i övrigt där? håller på i min med samma bekymmer

mvh fredde

Comment

Working...
                              X