Announcement
Collapse
No announcement yet.
Änd kabelsko hitta vart? Bild finns
Collapse
X
-
Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08
Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine
Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!
Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna
-
Re: Änd kabelsko hitta vart? Bild finns
Originally posted by diq View PostHur menar du nu
PierreSEASTREAMS GARAGE
ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !
Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!
Comment
-
Originally posted by Horsyhorse View PostMan klipper i mittkärnan av kabeln, då blir det inget spret från ytterkanterna.
PierreDiq Khongwong, telefon: 070 327 24 08
Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine
Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!
Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna
Comment
-
Originally posted by Horsyhorse View PostMan klipper i mittkärnan av kabeln, då blir det inget spret från ytterkanterna.
Pierresigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment
-
Originally posted by kaslinkov View Post250A till 50mm2Originally posted by Nonne View PostI vilken tabell hittade du den där felaktiga avsäkringen?
Den vanliga svensson har oftast tittat i såna tabeller, det törs jag nog garantera. Att dessa rekommendationer sedan är felaktiga jämfört med tävlingsreglerna är inte så lätt att veta om man bara har kollat i "vanliga" tabeller.
Comment
-
ok, det visste jag inte. Skrev bara vad jag last pa massa sidor.
Jag haller pa med ett bygge nu, och har handlat 250A sakring och 50mm2 kabel.
Bilen e en volvo s60 med batteri i skuffen sa kabeln blir bara drygt en meter lang till fordelningsblocket. Kommer kabeln att racka till da?
Mvh micke
Comment
-
Ja, ska man tävla så är det den maximala säkringsstorleken som gäller. Går man efter "vanliga" rekommendationstabeller så är 250 A den högsta rekommenderade säkringen för 50 mm2 kabel.
Utgår man från EMMAs tabeller så har man förstås redan förberett för eventuell tävlan och behöver inte bekymra sig om det är godkänt eller inte.Last edited by Optima; September 17, 2010, 18:37.
Comment
-
Originally posted by Optima View PostJa, ska man tävla så är det den maximala säkringsstorleken som gäller. Går man efter "vanliga" rekommendationstabeller så är 250 A den högsta rekommenderade säkringen för 50 mm2 kabel.
Det jag och sedan förbundet misslyckats med är att sprida denna "korrekta" tabell till ALLA butiker i Sverige.Roger Edvinsson
Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
helst på saker av kolfiber :-)
Comment
-
Originally posted by Optima View PostFår man fråga lite försiktigt varför det inte skulle fungera med 250 A säkring till 50 mm2 kabel?
Är tex risken för överhettning av kabeln för stor?
En helt vanlig undran bara.
Svaret är väl att det funkar, men det är inte att rekomendera om "domaren" är ute och inspekterar!sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment
-
Det jag egentligen menar är ur vilken synpunkt man vill ändra säkringstabellerna. Jag skriver några "påståenden" och hoppas att någon skriver vilket av påståendena som är mest korrekt:
A. De nuvarande säkringsrekommendationerna är inte korrekta, kablarna riskerar att bli för varma. EMMA vill ändra så att folk inte ska riskera överhettning av kablarna.
B. EMMA vill korrigera säkringstabellerna så att de är anpassade för tävlingsreglerna, på så sätt får folk "rätta" rekommendationer från butikerna och behöver inte få nedslag på tävlngarna.
C. EMMA vill ändra på rekommendationstabellerna "bara därför att".
Jag tänker som så att eftersom de nuvarande tabellerna finns angivna hos en eller flera butiker så bör de ju också vara "godkända" ur brandrisksynpunkt, annars riskerar kanske butiken att få stämning på halsen om de ger ut felaktig information.
Tolka nu inte mina frågor som tjurighet, det är helt enkelt vanlig nyfikenhet.
Comment
Comment