Announcement

Collapse
No announcement yet.

dra strömkabel i Audi A3?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dra strömkabel i Audi A3?

Sökte men fann ej...
    Var drar man lättast ström till steg i skuffen från batteri på en Audi A3-01?
    Lågnivå antar jag vid nån sida i tröskellåda,men är det nåt som jäklas i en sån bil,tjuriga plastbitar,dolda skruvar etc etc...

Tacksam för svar!

MVH/Roger

Re: dra strömkabel i Audi A3?

Plocka bort plasten under ratten samt all plast på vänster sida sen drar du den där. Hål genom torpedväggen har du uppe vid pedelstället (går massa andra kablar där). Jorda i bältesfästet.

Lågnivå drog jag i mittkonsollen.

MVH
    Last edited by Punti; September 5, 2010, 19:23.
    För mycket är lagom

Comment

Tackar!
      Vad det mycket krångel med mittkonsollen eller är det enklaste vägen?

MVH/Roger

Comment

Nu vet jag ju inte om det sitter samma mittkonsoll i din bil som i min. Men min satt med 7/8 skruvar (tror jag), 4 vart dolda bakom små plastbitar, 2 st vid handbromsen och två under askkoppen om jag inte minns fel. Klurade aldrig ut hur jag skulle få bort väck plastbitarna så jag tog sönder dom istället hehe. Fattade inte hur jag fick bort den helt heller, men jag kunde vicka lite på den och då fanns det bra med utrymme för att se. Lite pilligt att få fram en 4kanalig lågnivå men det gick med lite pill! Man får räkna med ett par svordommar och sönderrivna händer. Går att dra lågnivå på högersidan av bilen med om du inte vill krabba med mittkonsollen.
        För mycket är lagom

Comment

Working...
        X