Hej, Jag är helt ny inom detta hobby..
Om mig sj: Student Civ ing robotik programmet. Jag kan om el och kretsar, etc.
Min bil:
Skoa Octavia 1,6 -98 RÖD som har den sämsta ljuder någonsin. Bilen är köpt nyligen. Bilen har bara 2 högtalare fram på dörrarna. två övanför dashboard. KLAR!
Vad jag vill göra:
Jag vill göra en iPhone Dock station, som har BRA LJUD(Som man kan ha ganska högt utan att förlora kvalite) med tanke på att priset får ej överstiga 2000; Jag vill ej tävla eller ha en skakande bil pga basen.
Rätta mig om jag har fel. Detta är min inköp lista:
2x högtalare för sidorna fram
2x högtalare för högtalade bak.
1x stereo med aux på baksidan av stereon. Men jag kan vänta för det. en mån till. Min nuvarande har radio och CD
kablar
Frågor:
Vad ska jag ha för högtalare`? 4st för under 1500Kr. kan vara beg.
Behöver jag verkligen en Amplifire?
Kan en t.ex logitech z4 eller annan datorhögtalare vara bra i bilen? Jag vill ha typ samma ljud som min dator. Z4 kostar 960 KR. +500Kr för en omvandlare från 12V
Om mig sj: Student Civ ing robotik programmet. Jag kan om el och kretsar, etc.
Min bil:
Skoa Octavia 1,6 -98 RÖD som har den sämsta ljuder någonsin. Bilen är köpt nyligen. Bilen har bara 2 högtalare fram på dörrarna. två övanför dashboard. KLAR!
Vad jag vill göra:
Jag vill göra en iPhone Dock station, som har BRA LJUD(Som man kan ha ganska högt utan att förlora kvalite) med tanke på att priset får ej överstiga 2000; Jag vill ej tävla eller ha en skakande bil pga basen.
Rätta mig om jag har fel. Detta är min inköp lista:
2x högtalare för sidorna fram
2x högtalare för högtalade bak.
1x stereo med aux på baksidan av stereon. Men jag kan vänta för det. en mån till. Min nuvarande har radio och CD
kablar
Frågor:
Vad ska jag ha för högtalare`? 4st för under 1500Kr. kan vara beg.
Behöver jag verkligen en Amplifire?
Kan en t.ex logitech z4 eller annan datorhögtalare vara bra i bilen? Jag vill ha typ samma ljud som min dator. Z4 kostar 960 KR. +500Kr för en omvandlare från 12V
Comment