Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med basar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med basar

Tja

har nu två 10r, en GAS Silver och en Ultimate T1 som drivs ett Denver Cap 4100. Basarna sitter i en sluten låda med 19-20 liter var ungefär och tycker att det låter helt för jävligt, ingen djubbas alls och den bas som blir är väldigt låg. Har förstått att det beror på för små lådor. eftersom jag inte har nån möjlighet till större låda så är allternativen att antingen bygga om lådan till bara en bas, en 12:a kanske, eller så köper jag ett par RE10D4 begagnat för har nämligen hört att dem spelar bra i små slutna lådor. förstår dock att jag lär behöva ett annat steg

hur tycker ni jag ska göra, nån som kan bekräfta att RE basarna spelar bra i små lådor? kan få ett par för 1000 spänn

Re: Problem med basar

Börja med att ta bort den ena basen. Sen om du vill ha bättre ljud så får du ta och införskaffa ett bättre steg.
    GAS silver ska spela rätt bra, men inte med det där steget.
    Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Originally posted by Softis View Post
      Börja med att ta bort den ena basen. Sen om du vill ha bättre ljud så får du ta och införskaffa ett bättre steg.
      GAS silver ska spela rätt bra, men inte med det där steget.
      är inte 20 liter lite lite då? för det dånar mest och basen blir väldigt låg volym på

Comment

Vad sitter dom i för bil och hur är baslådorna placerade?
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
          Vad sitter dom i för bil och hur är baslådorna placerade?
          sitter i en kapad epa så dem är placerade i en hylla bakom stolarna, en låda som är delad innuti med en vägg

Comment

Nej 20 liter är lagom om du kör slutet. GAS 10" brukar vilja ha 21 liter slutet.
            Själv körde jag med 30 liter slutet/st på dom och det spelade bra tyckte jag.

Har du dämpull i den? Annars kan du lägga i lite.
            Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Working...
            X