Announcement

Collapse
No announcement yet.

ang:lådvolym GZ uranium 10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ang:lådvolym GZ uranium 10

    hej

    jag köpte en gz uranium 10 av en på forumet och nu är det dags att bygga en låda till den. den kommer sitta i en 740 och spela genom skidluckan steget kommer att vara ett PG x1200.1
    musik som spelas är mest rock.

    jag är mest innte på en sluten låda då det är lättast att bygga bra genom skidluckan. den behöver inte spela jätte djup bas men jag vill inte ha discobas heller om ni förstår vad jag menar . framsystemet kommer vara ett dls nobelium 5.2 vilket jag inte heller har provat än så jag vet inte hur låga frekvenser de klarar bra. det är ju bara 5,25er så på så sätt så kanske man inte vill ha basen att spela för djupt, då framsystemet kanske inte klarar att mötta upp då?

    vill ni veta nåt mer så säg till annars är det bara att ge förslag

  • #2
    Re: ang:lådvolym GZ uranium 10

    Är det 250SQ eller 10X ?

    Comment


    • #3
      Re: ang:lådvolym GZ uranium 10

      är det gamla "vanliga" uranium serien så rekommenderar jag portat i allafall.

      Lät bra i slutet, men spelade inte speciellt mycket.

      I portat är den ett monster! Hade en låda på 60liter o ett 4" rör i min mustang cab förra sommaren, rockade riktigt mycket, men en 4" är väldigt väldigt lite för den basen, dubbla 4" eller ett 6" om du vill undvika blåsljud..

      Ska snart bygga låda för 2 uranium 10or så får vi se hur de går..

      Comment


      • #4
        Re: ang:lådvolym GZ uranium 10

        Originally posted by Optima View Post
        Är det 250SQ eller 10X ?
        Originally posted by mr_c View Post
        är det gamla "vanliga" uranium serien så rekommenderar jag portat i allafall.

        Lät bra i slutet, men spelade inte speciellt mycket.

        I portat är den ett monster! Hade en låda på 60liter o ett 4" rör i min mustang cab förra sommaren, rockade riktigt mycket, men en 4" är väldigt väldigt lite för den basen, dubbla 4" eller ett 6" om du vill undvika blåsljud..

        Ska snart bygga låda för 2 uranium 10or så får vi se hur de går..
        det är en 10x och ja det är den gammla vanliga uranium.

        ok men då låter det som det får bli portat då men säg att man kör med dubbla 4tums portar, hur långa ska de va och hur stor låda blir lagom?

        jag tänkte i såna fall köra med basen genom skidluckan och portar upp genom hatthyllan då både bas och portar inte ryms fram genom skidluckan.
        kan det funka bra tror ni?

        jag vet inte om det påverkar låd storleken något men basen är ju omkonad av dreddan men det borde ju va omkonat så att alla värden är som på en vanlig 10x?
        jag har ingen aning men tycker det låter logiskt

        om inte annat så kan jag ju prova med samma låd storlek och portar som nån annan kört och se om de funkar bra.

        vore kul om nån hade nåt bra tips då jag vill bygga låda snart.

        Comment


        • #5
          Re: ang:lådvolym GZ uranium 10

          kom igen nån på det här forumet borde ju kunna tipsa?

          jag har gogglat på gz 10x men hitter ju inga lådförslag konstigt nog, borde ju finnas massor?

          det vore väldigt kul om nån visste då jag vill bygga en låda snart.

          Comment


          • #6
            Re: ang:lådvolym GZ uranium 10

            Ground Zero´s egna förslag ( http://www.ground-zero-audio.com/13_...gh_gzuw10x.pdf ) brukar funka klockrent....
            BilstereoPiraten
            CDT Fantast

            Comment


            • #7
              Re: ang:lådvolym GZ uranium 10

              ok tack

              fattar inte att jag inte hittat det där förut.

              jag provar nog att bygga en sluten först och ser om det spelar tillräckligt då det är enklast o tar minst plats

              Comment

              Working...
              X