Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med kenwood KDC-BT60u

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med kenwood KDC-BT60u

Tja!

Hämtade ut en ny BT60u häromdagen, kopplade in den enligt konstens alla regler och allt var frid och fröjd. Var kanonnöjd med spelaren och det lät riktigt bra ur 6,5" kitet jag har sitter monterat.

Sen idag efter att ha monterat min baslåda så fick jag problem.. Får inte Sub-utgången att fungera, och jag vet verkligen inte vad som blivit fel? Steget startar, det får ström, jord finns, basarna är hela och rätt kopplade (provspelade dom med en annan stereo några timmar innan och det funkade fint). Har provat att lirka med diverse inställningar på huvudenheten utan att lyckas. Har även mätt upp lågnivåkablarna och dom är hela.

Lådan är en sluten på ca. 36L med 2st JL audio 10w1v2-4 som är parallellkopplade, drivs med ett spectron SP-A1500D, matas med 16m2 kablar.

Jag börjar snart tro att sub-utgången på HUn inte fungerar, vet inte vad jag kan ha missat eller gjort fel?

Tacksam för hjälp!

Re: Hjälp med kenwood KDC-BT60u

Se sida 36 i detta dokumentet så lär de funka
    http://www.docent-decibel.se/store/f...T60U_6047U.pdf

Du behöver bara sätta igång den utgången.

Comment

Tack för svar!

Har läst igenom manualen flera gånger redan, så att slå av/på subwoofer på huvudenheten har jag prövat. Dock är fabriksinställningen redan på "On".

Comment

Mm såg de nu med. Får du ljud om du använder nån av de andra utgångarna?

Comment

Ja, de andra utgångarna fungerar. Så jag tycker det verkar skumt?

Comment

Mm då verkar de skumt

Comment

Inte kanske så att du kopplat in fel lågnivåkabel till substeget?

Comment

Sådär, har fått det att fungera nu!

Alla kablar/inställningar var rätt, vilket jag trodde. Dock körde jag min iPod touch via bluetooth och då fick Huvudenheten tydligen ingen sub-signal??

Bytte till vanlig usb-kabel som jag körde iPoden ifrån, då fick jag det att fungera!

Någon som vet om det går att uppdatera blåtanden på något vis för att få detta att funka?

Comment

Working...
                X