Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur fungerar DLS bass level remote samt kvalitet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hur fungerar DLS bass level remote samt kvalitet?

Tjena!

Funderar över att införskaffa DLS CAD-15 men är tveksam över remoten. DLS själva skriver att den styr bass boost-funktionen endast, och påverkar inte levelkontrollen. Då är det ju värdelöst? Jag vill ha det som på mitt förra slutsteg, där blev det helt tyst om remoten var på minimum.

I övrigt, hur är kvaliteten på CAD-15 i prisklassen (1ohm)? Är ute efter välljud.
    // Daniel G

Re: Hur fungerar DLS bass level remote samt kvalitet?

På mitt gamla RA10 styrde iaf remoten nivån, så vred jag ner den till botten försvann basen.

Är du ute efter välljud är ett A6 bättre.

Comment

Originally posted by andreas_gbg_ View Post
      På mitt gamla RA10 styrde iaf remoten nivån, så vred jag ner den till botten försvann basen.
      Tack för svaret.

Verkar klurigt det här.. Undrar varför de isåfall väljer olika funktioner på remoten. Det stor olika i manualerna med, men för RA10 är infon liten.

RA10:
      "RA10 levereras med en fjärrkontrollenhet. Med denna kan du justera basnivån samt ändra fasningen till subwoofern. Sitt i framsätet och justera in basljudet individuellt så att det passar dig själv."

CAD15:
      "Du kan justera nivån på bass boost från framsätet om du kopplar in den externa basnivåkontrollen. Anslut till uttaget märkt Bass level remote. Vid inkoppling så kopplas inbyggda bass boost funktionen ur och ersätts av remotekontrollen. Levelkontrollen påverkas ej."

Det jag kan tänka på är väl isåfall att RA10 ska ses som "exklusivare"? men va tusan..

Originally posted by andreas_gbg_ View Post
      Är du ute efter välljud är ett A6 bättre.
      Tycker det är lite klent med effekt bara... CAD15 kan väl ändå inte vara så dåligt? Om man jämför med SPL Dynamics 1500D då, vilket är mest prisvärt i förhållande till ljudkvalitet?
      Last edited by DiskBengt; August 29, 2010, 20:49.
      // Daniel G

Comment

Är du ute efter välljud så behöver du knappast mer effekt än vad ett A6 ger , vad skall du driva med steget? Vill du absolut ha ett dls så ring/maila dom om vad du är ute efter så kommer de rekommendera vilket av deras steg som kommer att passa dig bäst , de brukar svara på mail ganska snabbt
        "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Jag skall driva 2st Hertz HX300D. Är väl ute efter både maximal prestanda och ljudkvalitet för pengarna, var mer inne på ett SPL Dynamics 1500D först men kom fram till att CAD15 var en bättre kompromiss mellan prestanda och kvalitet.. Och nu får man ju fundera över ett A6 med.. Är det stor skillnad på A6 och CAD15?
          // Daniel G

Comment

Låter någon som testat båda svara på det. Men personligen tycker jag effekt är överskattat.

Comment

Originally posted by DiskBengt View Post
              Är det stor skillnad på A6 och CAD15?
              Jag har haft ett DLS CAD (kommer inte ihåg modellen men det mindre) och ett DLS A6 och jag som prioriterar ljudkvalité tycker A6 är mycket bättre.

Jag tyckte att mitt CAD steget var "orkeslöst" på låg volym och saknade detaljer, men jag det finns nog många som inte bryr sig om detta.
              /Conny
              Aktuellt SQ bygge - KIA CEED SW 2020 (Långtidsprojekt)
              SQ bygge - (Skoda Fabia 2016)

Comment

Där ser man. Brukar det inte vara så att många klass D steg är just som du beskriver på låg volym. Jag har bara kört klass D själv så, men polaren kör med Audison VRx och det ljudet är ju underbart. Lutar just nu åt A6 men det beror på lite omständigheter..
                // Daniel G

Comment

Working...
                X