hur bra står sig dom stegen i välljud mot andra steg i samma prisklass? har två stycken och börjar fundera på om man ska vara lite dum och köra dom som bas steg istället, eller det kanske är att kasta pärlor åt svin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
audison VRX 2.400 bra eller anus?
Collapse
X
-
Re: audison VRX 2.400 bra eller anus?
Borde funka fin fint med CDT som är lite på och hårda!!
Tävlade med VRX för ett antal år sedan, väligt bra fast inte riktigt min smak!!
Det jag retade mig mest på var grundnruset, detta borde inte vara ett problem " med tanke på prislappen " då stegen håller en otroligt varm HiFi karraktär!
Men inget snack om att stegen är bra, för det är dom!sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment
-
Originally posted by Nonne View PostBorde funka fin fint med CDT som är lite på och hårda!!
Tävlade med VRX för ett antal år sedan, väligt bra fast inte riktigt min smak!!
Det jag retade mig mest på var grundnruset, detta borde inte vara ett problem " med tanke på prislappen " då stegen håller en otroligt varm HiFi karraktär!
Men inget snack om att stegen är bra, för det är dom!
Har jämnfört mina Audison vrx steg (sista serien),jag tyckte dom också brusade förrut,men nu har jag testat dom mot flera andra märken,och det visade sig att vrx stegen brusade inte mer än dom andra märkena.
Bara man inte gainar mer än till kl 10 på gainen,så är dom steg jag testat brusfria.men så fort man gainar över det,då börjar stegen brusa,gäller tyvärr alla märken jag testat.
Men har man ett stort steg och håller gainen under kl 10,då är det bra
Obs! jag vet inte hur alla andra steg på marknaden är.Last edited by Välljudsfantast; August 20, 2010, 16:25.
Comment
-
låter som det är bra skit iaf jag kör ju stegen på framsystemet så det gainas inte så hårt iaf har ett genesis steg till basarna och är mer än nöjd med det har ni några erfarenheter om dom olika modulerna som finns att köpa? jag har en pmr3:a i ena steget nu, och jag fattar inte mycket av det, men kompisen ställde in det, och han tyckte det verkade vara bra.. funderade lite på clas A modulen som finns, är det nått att satsa på för att få mer värme i ljudet
Comment
-
Jag har inga moduler,mer än dom som sitter i från början.Delar allt i cd`n.
Jag vet inte om du vinner så mycket i att satsa på class A modul.
Dels är dom rätt dyra,samt att vad jag läst i en gammal stereo tidning från 2004,så blir stegen väldigt känsliga för störningar när man använder dom som class A steg.Samt väldigt varma (kan ju vara en nackdel om man ska bygga in dom.
Om du saknar något i ljudkvalitè kan det vara något i din anläggning som är en flaskhals.
Comment
-
Inte hört 8044an men uppföljaren och den har en rätt trevlig grundklang.
Tidskompet är lite bökigt att använda tills man vant sig.
EQn lämnar dock mer att önska....Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra
Comment
Comment