Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brygga slutsteg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Brygga slutsteg

Hej igen go vänner,som ni märkt på mina frågor så är jag inte så haj på detta men skam den som ger sig.
    Jag tänkte bygga mitt gamla steg,två kanaler är det,jag undrar vilken kanal jag ska ta plus respektive minus ifrån,eller speler det ngn roll?,steget det gäller är zensonic kb-300, inte möjligtvis ngn som har bruksanvisning till det steget?,finns också en knapp på steget där det står "subwoofer on/off",ngn som vet vad denna är till och vad den ev ska stå inställd på?

som vanlig

super tack för hjälpen

Re: Brygga slutsteg

Vet du att det går att brygga? Alla steg gör inte det och eftersom du skriver att det är ditt "gamla" steg så frågar jag.
    Finns det ingen märkning på anslutningarna?
    Om det är bryggkopplingsbart så bör två av anslutningarna vara ihopkopplade, det brukar vara dom två i mitten, men mät med en multimeter för att vara säker. Det bör vara en + och en - anslutningen som är kortslutna.
    Hittar du det så är det dom andra två anslutningarna du skall använda till bryggkopplingen.
    Vis vobiscum sit!

Comment

hej
      jo det ska gå att brygg koppla då det har en knapp på sidan till det,dock så står det inte mer än + och - vid kanalerna!

Comment

Hmm, en knapp till det!?!?

Har du en multimeter som du kan mäta med på utgångarna?
        Vis vobiscum sit!

Comment

För det mesta används Vä + och Hö - vid bryggkoppling. Dock inte säkert att det är så på ditt steg.
          sigpic

-C5 2008 -SQuse-
          -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

Comment

Hej
            Jo jag har en multimeter "fluke",jag vill gärna mäta upp det hela,dock vore jag tacksam om ni förklarar lite närmare hur man går till väga (inställning på multimetern osv!

jag ska försöka få upp en bild på sidan av steget så det kanske det blir lättare att förstå hur jag menar!

mvh
            Last edited by lyssna och njut; July 27, 2010, 21:18.

Comment

Shit pomfritt, det där ser ut att vara en gammal klenod
              sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Den gamla skolan...

Jag tror du skall göra så här: Bridged på ON och koppla in högtalarkablarna på + anslutningarna.
                Vis vobiscum sit!

Comment

Ja knappen skall stå på Mono där den står.

Sedan är jag mer osäker.
                  Som Mats säger så är det OFTAST Vä + och Hö - som används.
                  MEN det finns en del steg som använde Vä + och Hö + men fasvände ena kanalen, höger om jag inte minns fel. Iofs bara råkat ut för detta EN gång. MEn ändå.

Enklast är nog att slita dig i håret när du googlar ihjäl dig efter en manual till ditt steg.
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Det är det brytaren är till för, den fasvänder ena kanalen så man kan brygga ihop kanalerna. I dom steg som man använder V+ & H- är redan H-kanalen fasvänd och jobbar med minus spänning och voilá man får upp till fyrdubblad effekt än från bara en kanal
                    Vis vobiscum sit!

Comment

Originally posted by Nordenmark View Post
                      Det är det brytaren är till för, den fasvänder ena kanalen så man kan brygga ihop kanalerna. I dom steg som man använder V+ & H- är redan H-kanalen fasvänd och jobbar med minus spänning och voilá man får upp till fyrdubblad effekt än från bara en kanal
                      Det enkla hade jag inte ens en tanke på
                      Men nu när du säger det så
                      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
                        Men nu när du säger det så
                        Och Jonas VET!
                        Han har arbetat sig upp från källarens reperationsavdelning till att kunna fresta sina kunder med de största märkena!
                        Så Bill Gates.......akta dig för Jonas!!!
                        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

ok,jo visst är det en gammal klenod,slitit mig i håret har jag också gjort när jag gogglat efter en manual,men grabbar och ev tjejer,vad tror vi om sladdarna nu då,ska verkligen sladdarna sitta på plus både på vänster och höger?
                          Last edited by lyssna och njut; July 28, 2010, 13:01.

Comment

Originally posted by lyssna och njut View Post
                            ok,jo visst är det en gammal klenod,slitit mig i håret har jag också gjort när jag gogglat efter en manual,men grabbar och ev tjejer,vad tror vi om sladdarna nu då,ska verkligen sladdarna sitta på plus både på vänster och höger?
                            Inget går sönder (tror jag) om det är fel så, men jag är rätt säker på att det är + på båda som skall användas.

Mät upp vilka två anslutningar som har ihop kopplade i steget, sätt mulitmetern på det läge som ger en pipsignal när du lägger testnålarna mot varandra (kortslutning).
                            Vis vobiscum sit!

Comment

Working...
                            X