Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereoförsäkring?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bilstereoförsäkring?

Tjenare!

Satt och funderade lite på om folk har försäkrat sina byggen för eventuella stölder? Vad har ni isåfall för försäkring och vad kostar det?
    Det är ju trotts allt en del pengar som man skulle bli av med om bilstereoanläggningen skulle bli stulen.

Tacksam för alla svar!
    /Victor

Re: Bilstereoförsäkring?

tror att de är dåligt med att idag hitta en försäkring som täcker mycker mer än original stereon i bilen.
    Ser de mest som hade jag haft ett bolag som försäkrat de hade man ju velat se installationerna så de va okej eller utförda av fackmän likaväl som att försäkra ett badrum utan att bolaget får se de innan.....
    Jätte lätt annars att försäkra upp de å säga de va stulet/ vattenskadat.....

men jag kan ha jätte fel, jag har inget extra på min bil i tron om att bolaget kommer knulla mig i slutet ändå.... pessimist ja visst....

Comment

finns att köpa till extra upp till vissa summor om man har dyrare saker en 10k har jag för mig.
      visst kostar det nån slant men ligger man över 50k i prylar så kan det ju vara värt
      Audi A4 B5 -98
      Pioneer P90 + DEQP90
      Sinfoni amplitude 50.4x
      Sinfoni shadow 100.2
      Sinfoni S165W x4
      Sinfoni S100M
      Sinfoni S25T

Vw up -12
      På gång..
      New car, hi end old school..

Comment

Kanske skulle skulle kolla med mitt försäkringsbolag och se om det går att lösa. Finns det annars ingen ny försäkring jag kan täcka som enbart är till bilstereon? Någon elektronik försäkring eller liknande?

Comment

hehe minns när stickan skulle försäkra sin golf med grejer för uppemot 100k i listpris, ja det gick bra sålänge där va godkänt larm, sen när han frågade hur många mil man fick köra om året...VA SKA DU KÖRA MED DEN BILEN?
          Dem trodde den skulle stå inlåst i nåt garage bara :-)
          Då var det inte så mkt snack om det mer.

Har ingen försäkring på mina grejer heller vet inte ens om man kan teckna nån för såpass dyra grejer.
          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Som Volvoägare har man fördelen att de har inget övre tak.

Med godkännt larm så slipper man grundsjälvrisken på 1500 och blir ersatt för grejer upp till 5K. Över det får man betala 15% i självrisk på överstigande summa.
            Inte ens Volvias ägare If har det så
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
              Som Volvoägare har man fördelen att de har inget övre tak.

Med godkännt larm så slipper man grundsjälvrisken på 1500 och blir ersatt för grejer upp till 5K. Över det får man betala 15% i självrisk på överstigande summa.
              Inte ens Volvias ägare If har det så
              Har för mig att det finns någon hake, stereon ska främja säkerhet eller nått!

Montera fetaste GPS:en med tillhörande 5.1 och saken e biff!
              sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Jo som företagare kan man försäkra bilstereo men är svindyrt.

Jag har 2st helförsäkrade bilar Astron och Berras Renult.....till listpris.

Har man otur så vet man fan inte när det drabbar en....

MVH//Björn

www.dbakuten.se

Comment

DINA - försäkringar (f.d Sockenbolagen) har upp till 40 000:-

Jag har Expressen där.

Comment

Originally posted by Nonne View Post
                    Har för mig att det finns någon hake, stereon ska främja säkerhet eller nått!

Montera fetaste GPS:en med tillhörande 5.1 och saken e biff!
                    Aldrig hört/sett/läst om, och då har jag använt Volvia sedan 1996.

Såg nu att jag sade fel (kom ihåg fel).
                    Självrisk på överskjutande värde är 30%, inte 15% som jag sade :S
                    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Det är just 30% som är "haken" i Volvias försäkring. (förutom att det måste vara en Volvo eller bil köpt av Volvohandlare..)

Lätt den försäkring som ersätter mest, övriga bolag har ganska låga nivåer idag.
                      Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

Comment

När jag fick min bil stulen fick jag tillbaka fullt för allt förutom min 3 år gammla HU där dom drog av 10%. Fick till och med fillt tillbaka för kablar. Detta var med länsförsäkringar(Dalarnas). Med 1800 i självrisk.
                        sigpic

Comment

Länsförsäkringar är i min erfarenhet de bästa att ha att göra med vid stöld. När far min hade inbrott i bilen så sa han bara vad dom hade tagit och fick full ersättning. Inga kvitton behövde visas.

Sveland bilförsäkringar däremot är inte mycket att hurra för märkte jag när mina slutsteg vart stulna
                          DD - CDT - DLS - Pioneer - Genesis

Comment

Jag ringde Trygg-Hansa för ett tag sedan. Enligt utsago så fanns det inget övre tak men det får man nog ta med en nypa salt. Kunde man bara uppvisa kvitto på prylarna så skulle det dock inte vara några problem.
                            sigpic

Comment

Originally posted by Maildaemon View Post
                              Länsförsäkringar är i min erfarenhet de bästa att ha att göra med vid stöld. När far min hade inbrott i bilen så sa han bara vad dom hade tagit och fick full ersättning. Inga kvitton behövde visas.

Sveland bilförsäkringar däremot är inte mycket att hurra för märkte jag när mina slutsteg vart stulna
                              Jag som handlare håller inte med, det beror sig på VILKET kontor som håller i ärendet.
                              Tidigare arbetade jag med en dam i Ystad på LF, smidigarer kunde det inte bli!
                              De sista ärenden tog mer än dubbelt av min tid, onödiga telefonsamtal och prisuppgifter och vet inte vad.
                              Men så är det alltid när folk inte klarar av sina arbeten!!

LF i Helsingborg är ett botten napp i försäkringsbranschen!!!

Volvia är skitbra att ha och göra med, trevliga och franför allt VET dom vad som gäller!
                              sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                              Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Working...
                              X