Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stereo/slutsteg problem, brus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stereo/slutsteg problem, brus

Hejsan! Jag kan ju säga att jag är helt ny på forumet och inom bilstereo världen ungefär Har köpt mig lite ljud till en äldre bubbla (1303). Det är ett denver steg och nån billig stereo med Usb, minneskort och aux men inte cd. Iallafall, innan jag köpte slutsteget använde jag bara stereon och 2st 6x9or och det funkade bra förutom jätte lite brus som knappt var märkbart. Nu när jag har kopplat mitt slutsteg till stereon och 6x9orna så brusar det ganska rejält. Det är som grundbrus men sänker jag volymen till 0 så brusar det inget men så fort jag vrider på volym så brusar det. Det spelar ingen roll om jag har volym 1 eller 10 utan det brusar likadant förutom att låten överröstar bruset på högre volym. Vad kan vara felet tror ni? När jag kopplar in iphonen till steget och spelar via den så brusar det ingenting. /Patrik som blir riktigt förbannad över dethär.

Re: Stereo/slutsteg problem, brus

Kan bero på dålig utsignal från stereon. Billiga apparater har oftast högt grundbrus.
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

Comment

Re: Stereo/slutsteg problem, brus

Okej, det är nog stereon som du säger, kostade bara 500kr ny så det förklarar nästan saken..

Comment

Working...
      X