Announcement

Collapse
No announcement yet.

Besatt av bilstereo?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Besatt av bilstereo?

Har inte pysslat med billjud allt för länge (möjlighet har inte funnits) men började med att bygga i mopeden för ca 6 år sedan, sen så var det nån kompis som skaffade bil så man fick vara med där och bygga, nu för tiden bygger jag både åt mig själv och åt ett flertal kompisar, alltid nån som ska ha hjälp. Mitt eget bygge går dock inte så fort framåt, händer lite ibland (mest beroende på ekonomin) men planer finns alltid.

Håller såklart även på att planera upp kommande bygga i nästa bil, nu gäller det bara att fixa ett jobb så pengarna rullar in! Vet precis vad jag ska ha för grejer och i stort hur det ska byggas, har börjat köpa en del saker redan nu som ska flyttas över.

Men nu ska jag inte skriva mer här, ut i bilen och måtta för nya basar...
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Själv har jag lagt sjukt mkt tid på billjud!! Värst var väl 2004 när ja,Lasse o Björn la sådär en 3000 timmar på en Astro (under 7 månader).... Senaste åren har det blivit lugnare även om jag just nu bygger lite i en 9-5:a.
      Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

Comment

Besatt. Tveklöst.
        /tycker Erik.

Comment

Går inte en timma utan att tänka på billjud
          155++db@25hz
          http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

sigpic

Ljudbyggaren.se

Comment

klarar inte 1 cek utan stereon i bilen

Comment

Ja det är inte vanligt intresse i alla fall, så mycket är klart. Har alltid köpt bil med stereon i åtanke. Kollar fortfarande efter bilar med kort avstånd mellan a & b-stolpe, även om det förmodligen aldrig blir något renodlat dB bygge igen.

Är helt klart en periodare när det gäller att bygga, ibland inget alls och sen kan jag mer eller mindre bo i garaget/bilen i flera veckor.

Mest tid la jag tveklöst på Fiestan, en bil som jag fortfarande kan sakna då och då, även om jag aldrig skulle vilja ha en Extreme-bil igen.
              Fast å andra sidan, Expressen kommer närmre och närmre Extreme. Men den är och förblir min bruksbil, trailerqueens har jag tröttnat på.

Comment

Jo, nog är man besatt av bilstereo i någon form...
                Började med att man hade stereo på cykeln när man var 12-13 år.
                Sparkomatic-bandare och Coustic slutsteg som drev 1 Sonab bas, framsystemet bestod av 1 st 5" coax som var kopplad direkt på HUn...
                Batteriet kom från en åkgräsklippare och huserade inne i baslådan, och räckte ungefär 2 timmar vid Lugn spelning, annars tog det slut på några minuter, Coustic-steget drog ohyggligt med ström...

Man tyckte man var skit häftig när man stod på ungdomsgården och spelade Robin Cook - I won't let the sun go down on me

Kul som fan var det!
                HU: Pioneer DEH-P88RSII
                Framsystem: MB Quart 6.5
                Basar: 2 x DD1508
                Steg: MDS APH1 och APH2

Comment

Besatt av bilstereo?
                  Absolut!
                  Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Tur man har en flickvänn som också tycker det är roligt med ljud.
                    Sen när hon fått höra vad det kostar/kostat blir det kanske inte lika fina toner.
                    Bilstereo osv.. Helt oslagbart!

Comment

Originally posted by PhoenixG View Post
                      Jag kom på mig själv idag att bli kvar i cellen alldeles för länge efter det att jag blivit inlåst på kvällen.
                      Jag slöt ögonen och gick in i en annan dimension där jag själv var en del av tonerna som strömmade ut i en perfekt logisk ordning.
                      Njutningen omslöt mig och remmarna höll mig envist kvar i stolen till dess att en celldörr stängdes i min närhet med ett metalliskt klonk
                      sigpic

EN SIGNATUR GARANTERAT FRI FRÅN GIFTER OCH AVGIFTER.

Comment

Working...
                      X