Announcement

Collapse
No announcement yet.

Besatt av bilstereo?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Besatt av bilstereo?

Hur många här har någon gång känt sig besatt av bilstereo?
    Jag hade en period i början av 90-talet då jag åt, sov och sket bilstereo. Lite jobbigt var det att samtidigt ligga inne som jägarsoldat och försöka läsa Bilstereotidningen ute i skogen, då tidningen var i tabloidformat
    65
    Nej aldrig, jag kan balansera mitt bilstereointag.
    10.77%
    7
    Har legat på rehab tidigare men mår bra idag.
    33.85%
    22
    Ring en exorcist!
    55.38%
    36

The poll is expired.

Vis vobiscum sit!

Re: Besatt av bilstereo?

Är besatt av all slags stereo.

Bilstereo,hemmabio,2-kanals stereo.

Comment

Originally posted by Välljudsfantast View Post
      Är besatt av all slags stereo.

Bilstereo,hemmabio,2-kanals stereo.
      Tyvärr får man höra samma sak här hemma
      Audi A4 B5 -98
      Pioneer P90 + DEQP90
      Sinfoni amplitude 50.4x
      Sinfoni shadow 100.2
      Sinfoni S165W x4
      Sinfoni S100M
      Sinfoni S25T

Vw up -12
      På gång..
      New car, hi end old school..

Comment

Fortgår väl fortfarande med rehab men det går att hålla på en balancerad nivå ändå.

men då ligger man ju inne med en massa teoretisk kunskap som kommer väl tillpass när man minst anar

Comment

Ring en exorcist säger jag bara....
          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Läskigt intresserad av musik så bilstereo är självfallet en jätterolig sysselsättning/njutning. Gillar det tekniska inom hobbyn, kan sitta timmar med att fundera och drömma.
            Last edited by Psycho_Squid; June 24, 2010, 21:08.
            sigpic

Comment

Jag hade också en period på slutet av 80-talet och början på 90-talet då allt kretsade kring musik, bilstereo och hifi hemma.
              Det var enklare då, eftersom jag kunde vara en stor egoist, då jag inte hade någon annan att ta hänsyn till.
              Idag? Idag är det en viss skillnad. Det finns andra värden att lägga större vikt vid.
              Men musiken. Denna uttrycksfulla konstform skattar jag nästan lika högt.

Jag kom på mig själv idag att bli kvar i bilen alldeles för länge efter det att jag parkerat på jobbet.
              Jag slöt ögonen och gick in i en annan dimension där jag själv var en del av tonerna som strömmade ut i en perfekt logisk ordning.
              Njutningen omslöt mig och höll mig envist kvar i stolen till dess att en bildörr stängdes i min närhet med ett metalliskt klonk

Och Pierre! Visst fan låter det mycket bättre med en 9887:a som dirigent
              Last edited by PhoenixG; June 25, 2010, 10:11.
              sigpic

What does not kill you, simply makes you.........stranger.

Comment

jonas!
                hade du varit RIKTIGT intresserad, hade du sökt frisedel.
                phönix!
                tur att du stog parkerad, att blunda vid KÖRNING kan sluta med en sista refräng.
                besatt, jag? nej jag ligger bara här o surfar på en skittelefon som man bara ser ett ord i taget

nu ser jag innter ens v d jga svarvar..i

pjär
                SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

jonas!
                  hade du varit RIKTIGT intresserad, hade du sökt frisedel.
                  phönix!
                  tur att du stog parkerad, att blunda vid KÖRNING kan sluta med en sista refräng.
                  besatt, jag? nej jag ligger bara här o surfar på en skittelefon som man bara ser ett ord i taget

nu ser jag innter ens v d jga kliver...i

pjär
                  SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Vet inte var gränsen går för vansinne respektive "besatthet". För många år sen var man nog mer rubbad än man är idag. Kunde komma på mig med att åka och titta på bilar och det FÖRSTA man tittade på var skuffen, "kan man få in min baslåda där?" Det hände att jag lyfte lite försiktig på dörrsidor för att kunna kika in och se om hur man kunde montera dörrhögtalare och midbasar, haha.

Skruvat? Japp. Jag tror dock inte jag var på något sätt unik i detta gäng som sitter på detta forum, däremot var jag UDDA i vanliga kretsar där folk funderade över om helgens öl skulle räcka eller om Manchester U skulle vinna? Sånt var (och är) egala frågor för mig. Alla är vi fanatiska över olika saker, det är säkert. Jag tycker det är roligt att man kan ha ett starkt intresse som förbluffar, oavsett vad det är. Min gamle far FISKAR, han är en sann storfiskare och vet precis vad han gör och hur han ska lägga upp sina fiskeräder efter makrill. Det spelar ingen roll vad man gör, engagemanget är det viktiga!

Mitt bilstereo intresse har jag försökt ta "död" på många gånger men jag har insett att det är något jag får leva med. Det är fortfarande hysteriskt roligt att få ta del av ljudbyggen som det lagts mycket tid på. Jag önskar jag hade mer tid för sånt själv, jag har coola grejjer liggande på hyllan hemma i verkstan, en dag....

//mt4base

Comment

Originally posted by PhoenixG View Post
                      Men musiken. Denna uttrycksfulla konstform skattar jag nästan lika högt.

Jag kom på mig själv idag att bli kvar i bilen alldeles för länge efter det att jag jag parkerat på jobbet.
                      Jag slöt ögonen och gick in i en annan dimension där jag själv var en del av tonerna som strömmade ut i en perfekt logisk ordning.
                      Njutningen omslöt mig och höll mig envist kvar i stolen till dess att en bildörr stängdes i min närhet med ett metalliskt klonk

Det ar precis detta jag forsoker forklara for Svenssons! SQ ar en kulturyttring!
                      Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

Comment

jag blev förstörd när jag tog körkort -88 (alpine älskare direkt från början)

Comment

Började bygga hemmahögtalare redan som 12åring. Kom över begagnade bilhögtalare som byggdes låda till och kopplades in i min 2x12w mikro anläggning. Orkade inte riktigt :P
                          Sista hemmahögtalaren jag byggde var i klinkers med Seas element. Hemmaljudet har gått i träda medans bilstereo har ökat drastiskt senare år. Kör ca 4000 mil per år.
                          Bra Musik förtjänar att låta så bra som det är tänkt. Och har man väl haft bra ljud är det svårt att gå tillbaka till skräp. Helst ska det ju alltid bli liiite bättre varje gång man byter grejer/bil.
                          Vanlig tanke efter man bytt upp sig: Ahh, där satt den. Efter nån vecka: Nja, är bättre men nåt som inte är helt korrekt. Undrar vad som händer om man byter den delen, eller gör om där....?
                          Octan
                          Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                          Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

OctanAudio
                          Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                          Fegens Vandrarhem

Bilstereoblog
                          Team Ljudbyggaren

Comment

Jag sitter hemma och planerar mitt nuvarnde och ev kommande byggen. Både komponenter och bilval. Väljer bil efter bilstereo bygget t ex hägtalarplaceringar osv.

Sen känner jag att det går i perioder när man bygger, just nu har jag ingen bygglust. Men då planerar och jag om nästa bygge/bil...tvångströja nästa...!

Värre var det när man tävlade och var tvungen att följa med utvecklingen i klassen osv. Men nu byggs det för egen lyssningsglädje.
                            MVH F.Trybom

Comment

Jag lägger en överdrivet stor del av "leksaksbudgeten" på bilstereo, så borde nog träffa en exorcist... Men det är ju så roligt att planera, bygga och experimentera

Comment

Working...
                              X