Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bastips

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bastips

Jag håller på att kolla på nya basar till bilen. Och har en budget på max 2400kr. Det spelar ingen roll om det är en eller två basar men det ska helst vara 12".

Jag har två stycken slutsteg som lämnar ifrån sig 2x340w rms 4ohm var.
    Jag har en Bmw 525 e34 och spelar all möjlig musik.

MVH

Re: Bastips

Brygga ett steg på varje spole så är du hemma!

http://www.bilstereoonline.se/index....emart&Itemid=2
    Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
    www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
    www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Originally posted by AndrAAx View Post

Har du trillat ur sängen?

Du vet lika väl som alla andra att man länkar INTE till sin egen webbshop!
      sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Och när fick man som handlare börja länka till sina egna produkter???

Pierre
        SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Ska man köpa 2 st SPL V-300D4 12" eller 1 st Kicker Comp VX 12"? Vill kunna spela rätt högt och även spela bra till musik.

Comment

Vad är det för steg du har?

Comment

2 st Zachry 4100
              4x100 W RMS 4 Ohm. 4x170 W RMS 2 Ohm. Bryggat 2x340 W RMS 4 Ohm. Max 1500W

Comment

Jag hade ju heldre haft ett 2 kanals steg att brygga eller i bästa fall ett monoblock men det går ju att köra en bas per steg om du vill, du får brygga en spole per kanal bara och mäta upp så att du gainar kanalerna lika mycket.

Comment

Originally posted by darki3 View Post
                  Jag hade ju heldre haft ett 2 kanals steg att brygga eller i bästa fall ett monoblock men det går ju att köra en bas per steg om du vill, du får brygga en spole per kanal bara och mäta upp så att du gainar kanalerna lika mycket.
                  Liten budget och bra pris på stegen så fick bli dom. Hur mäter jag enklast det då?

Comment

Kör en baston på 50-60hz och mät med en multimeter på högtalarutgången (som du bryggat, ena spolen först och andra sedan) med Volt inställt på multimetern tills båda utgångarna visar lika mycket volt, om jag minns rätt

Comment

Zachry 4100 är bra och lämnar den krämen de ska, har ett sånt själv som ja har kört i bänk. Lämnar runt 370wrms 4 ohm bryggat vid 14,4V. Det är avsäkrat 80A.

Jag föreslår att du använder ena steget till att driva bas/ar och det andra till framsystem.
                      BMW E38 740
                      BMW M5 -01
                      bilradiohuset.se
                      SM-guld 2012

Comment

Gaina så stegen ger lika är totalt meningslöst om du ska spela musik, då räcker det om du ställer gainen på samma läge!

Använda voltmeter för att mäta fungerar bra på just den volymen och just på den frekvensen, men ändrar du något av dessa stämmer det inte längre! Så ingen vits att lägga ner en massa tid på det!
                        www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Originally posted by Kulan View Post
                          Zachry 4100 är bra och lämnar den krämen de ska, har ett sånt själv som ja har kört i bänk. Lämnar runt 370wrms 4 ohm bryggat vid 14,4V. Det är avsäkrat 80A.

Jag föreslår att du använder ena steget till att driva bas/ar och det andra till framsystem.
                          Ja, dom är riktigt bra tycker jag. Först tänkte jag köpa 2 st basar så skulle jag driva en bas per steg, men har beställt en SPL XTR 300D4 så blir att driva framsystem med det andra.

Gaina så stegen ger lika är totalt meningslöst om du ska spela musik, då räcker det om du ställer gainen på samma läge!

Använda voltmeter för att mäta fungerar bra på just den volymen och just på den frekvensen, men ändrar du något av dessa stämmer det inte längre! Så ingen vits att lägga ner en massa tid på det!
                          Så det är alltså helt meningslöst att mäta om jag bara ska spela musik?

Comment

Ja, stegen är inte linjära så du kommer aldrig att få samma effekt ur stegen ändå! Ställ dom så dom står samma på gainen, det räcker bra!

Comment

Köp basar med dubbla 4 ohm spolar och kör en bas på varje steg.

Har du inbyggt lågpassfilter i huvudenheten?
                              BMW E38 740
                              BMW M5 -01
                              bilradiohuset.se
                              SM-guld 2012

Comment

Working...
                              X