Announcement

Collapse
No announcement yet.

IMPACT steg??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• IMPACT steg??

Någon här som jar erfarenheter av IMPACT HC150.2 ?? Är lite sugen på ett sådant steg, ska driva en bas på 4ohm.
    har även kikat på SPL-DYNAMICS ICE-800D, ZACHRY R1500D. IMPACT steget är ju ett 2 kanals övriga är monoblock. Vilket av dessa skulle ni välja??
    Är dock sugen som fn på IMPACT steget eftersom framsystemet och steget till framsystemet är IMPACT.

Har även kikat på HI-Fonics steg på ebay nån som beställt steg via ebay?? Är lite rädd för om steget skulle fastna i tullen, då blir det ju mycket dyrare..??

Re: IMPACT steg??

Ett Monoblock helt klart sen är det ju upp till vad det är för bas/behöver för kräm.
    Team dB Akuten

2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

Comment

Jag röstar på impact steget i ditt fall. låter bra och lämnar bra med kräm i 4ohm bryggat.
      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Vad är det för bas?
        Att den är på 4 Ohm har väl inte så stor betydelse!
        Eller jo det har det, DIGITALA monoblock vaknar inte förrän dom blir belastade av minst 2 Ohm!
        Sen om dom kostar 1200 i en webbshop eller 30 000 kronor har ingen betydelse!

Ett steg Som Impact HC 150 i bryggat läge kör 8or om 1000 watts digitala monoblock i 3 000 - 4 000 kr klassen!

För övrigt så får du ett steg som låter gudomligt bra om du skulle vilja driva ett framssystem med det!

Om det har någon betydelse, HC i olika modeller har Team Ljudbyggaren vunnit SM med!!!!
        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

jag har stor erfarenhet av de stegen, har använt både 150.2 och 250.2 och de funkar till allt. vi har kört basar både på 150,2 och 250.2 de funkar klockrent trotts att de va ganska stöddiga basar. jag har nu 250.2stegen till frontarna. och de låter bra och de har kontroll. hc 150.2 lämnar 320w@4ohm och 640w@2ohm. ren musikglädje. att en "liten" 2 kanalare kostar över 5000 säger sej själv. de är bra.
          Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

Comment

Ja jag tror nästan att det lutar åt att det får bli ett impact steg, nu kan man ju köpa det till ett riktigt bra pris, och som sagt det har ju kostat nästan 6000 kr nytt..! Vet inte så mycket om basen förutom att det tydligen ska vara av märket Audiotop och vara nån special modell...vet ej om de stämmer men det är iaf "fatboy" upphängning och stenhård sådan..!
            Är impact steget strömstarkt?? HC står iofs för "high current" men hur är dom i verkligheten?? Vill ha ett steg med kontroll över basen..

Vad för sorts kablar bör jag ha till steget räcker 21mm2 eller bör jag gå upp till 50mm2??

Comment

då är de nemesis basarna. stegen är strömstarka, men du skulle haft modellen större till den basen, 250.2 men de funkar me 150 också. jag kör med 50, så har du strömmen framme

Comment

Trucken har rätt igen
                Nemesis basar behöver pulver, från 800 Watt när vi snackar Digitala monoblock!
                Impact steget kommer att få fart på basen, men för full kontroll så skulle den vilja ha ett större!

HC stegen är Italiensk kärlek......KÖP!!
                sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Originally posted by cerwinsky View Post
                  Vad för sorts kablar bör jag ha till steget räcker 21mm2 eller bör jag gå upp till 50mm2??
                  Specen till HC150.2 visar att det kan ge ut 540 WRMS i 4 Ohm bryggat och 13,8 V matningsspänning. Eftersom det inte står något om klass D i specen så utgår jag ifrån att steget arbetar i klass AB, där är 55% verkningsgrad inte en overklig siffra.

Kör man steget med full RMS-effekt så bör det kunna dra strax över 70 A, vilket betyder att 21 mm2 kabel räcker till ur säkringssynpunkt. Kollar man hur det teoretiska spänningsfallet blir om kabeln är 5 m lång så blir förlusten ca 0,3 V vid 71 A. Inga problem där heller.

21 mm2 kabel ska alltså räcka för just detta steg, men om du väljer 50 mm2 så har du iof förberett dig på eventuell uppgradering av anläggningen.

Comment

Tack för all input!! Verkar som att impact steget är ett klipp, Hur mycket tror ni man får ge för ett beg HC 250.2 då?? Skulle vara nice med ett HC550.2 men då ryker nog min budget all världens väg.. !

Undrar även hur jag ska göra med steget till framsystemet, jag har tänk montera steget under passagerar sätet men lågnivå kabeln jag har är 5m och går inte att skarva så jag undrar om man kan köra på högnivån ut från stereon ist?? Steget är förberett för att kunna köras via högnivå. Men jag är rädd för att ljudet kan bli sämre då??? Förslag någon??

Comment

En budget är till för att brytas!

Comment

Är nöjd med mitt Impact HC 250.2 och driver ett Hertz HSK 163 system på det, spelar med kontroll och effekt. Priser på ett sådan steg tycker jag är svårt då man knappt ser något tilll salu, men jag gav 1900 kr för mitt och letar efter ett till till basen.

MVH Simon Jonsson

Comment

teori hit o dit. jag kör 50 för o vara säker. jag gillar ström lika så gör steget. JA de funkar med 21mm"

Comment

Originally posted by cerwinsky View Post
                            Undrar även hur jag ska göra med steget till framsystemet, jag har tänk montera steget under passagerar sätet men lågnivå kabeln jag har är 5m och går inte att skarva så jag undrar om man kan köra på högnivån ut från stereon ist?? Steget är förberett för att kunna köras via högnivå. Men jag är rädd för att ljudet kan bli sämre då??? Förslag någon??
                            Det bästa förslaget, köp en ny kortare lågnivå!

Försämringen via högnivå är att man kan få störningar, grundbrus brukar också vara ett faktum!
                            sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Working...
                            X