Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor ang dragning av billjuds kablage.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Frågor ang dragning av billjuds kablage.

Nu är det dags för dragning av olika kablar till billjudet så skulle behöva hjälp med några frågor då jag aldrig tidigare gjort det.
    Bil:Mercedes 300E w124.

1. vars/hur drar man bäst + fr batteri fram Till bagage?
    2. vars/hur drar man bäst lågnivåkablarna till bagage?
    3. allmänna Tips/råd inför dragning.

Tacksam för svar.
    Last edited by mercedes_benz; May 9, 2010, 12:33. Reason: Frågor ang dragning av billjuds kablage.Bilder.

Re: Frågor ang dragning av billjuds kablage.

Har inte den blekaste om hur denna bil ser ut.

Men dra strömkabeln på batterisidan bilen.
    Lågnivå på andra sidan bilen.
    Högtalarkablar brukar jag dra i mitten på resp sida av kardantunneln för h och v sida.
    Funkat bra för mig hittils
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

1. De flesta brukar dra strömkabeln i tröskeln på samma sida som batteriet sitter på. Vissa drar strömkabeln under bilen vid tex bromsrör, drar du kabeln under bilen bör du skydda kabeln med en plastslang tex.

2. Långnivån och strönkabeln ska du försöka ha så lång ifrån varandra som möjligt. Du kan dra lågnivån tex vid kardantuneln eller i den andra tröskeln som inte strömkabeln ligger i. Kolla bara så att inte bilen originalströmkablar ligger tillsammans med lågnivåkabeln, kan bli störningar som följd.

3.
      * Du måste säkra av strömkabeln med lämplig säkring vid batteriet. Prata med dín bilstereoaffär.

* Kabeln mellan batteriet och säkringshållaren bör ej va längre än 30cm. Du bör även ha en säkring i bagageutrymmet.

* Skydda alla kablar med tex plastslang där den kan komma i kontakt med vassa plåtkanter, kan annars bli kortslutning som följd.

* Jorda slutsteget i bilens chassie. Borra hål, slippa plåtrent på båda sidor av plåten om det går, använd en bult, taggbricka och vanlig bricka som du sedan drar ihop allt med.
      MVH F.Trybom

Comment

Tackar för svaren. Behövde den infon av er. Ska ut genast och börja dra. Är 50mm2 på kablarna.
        Här kommer lite bilder på hur det ser ut inne i bilen.

Bilder
        Fram hö

Bak hö

Bak hö tröskel

Hål jag hitta på högersida ryggstöd.kanske dra in + där till bagage.

Kabelpaketet & Kondensatorn.

Comment

Jag drar högtalarkablar och signalkablar i samma tröskel utan några problem. Använder mig utav samma kabelkitt som dig också

Comment

Working...
          X