Announcement

Collapse
No announcement yet.

Riktning, Focal tvåvägs framsystem?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Riktning, Focal tvåvägs framsystem?

Kanon snyggt byggt! Gillar renheten i bygget. Det enda jag tycker du skall göra är att byta ut polskorna på batteriet emot rejälare skyllermarks och pressa på kabelskor på kablarna.
    "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

riktigt snyggt byggd bil, faktiskt! men säger som hewi, kraftigare kabelskor skulle inte skada

men vad var det du fick pris för? mins iaf att dom ropade upp dig
      du råkar inte ha mera bilder från tävlingen?
      Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

Comment

Originally posted by Hewi View Post
        Kanon snyggt byggt! Gillar renheten i bygget. Det enda jag tycker du skall göra är att byta ut polskorna på batteriet emot rejälare skyllermarks och pressa på kabelskor på kablarna.
        Tackar, försökte verkligen hålla bygget så cleant som möjligt.... polskorna ska nog bytas ut så fort jag hittar några som passar i motorrummet, hade köpt DLS men de var alldeles för stora! Nytt batteri finns också på önskelistan, 45A är i minsta laget, finns det månne t.ex. Optima i mindre format?

Comment

Originally posted by sidny View Post
          riktigt snyggt byggd bil, faktiskt! men säger som hewi, kraftigare kabelskor skulle inte skada

men vad var det du fick pris för? mins iaf att dom ropade upp dig
          du råkar inte ha mera bilder från tävlingen?
          Tackar, tackar....

Priset jag fick var Top5 Hifi & Tuning, jag har nog en del bilder men inga vidare bra! Skicka din e-post adress så kan jag sända bilderna åt dig!

Jag är imponerad av din motorhuv..... och din spelare

Comment

Glömde ju säga att det är ett snyggt bygge i övrigt

Otrevliga basar du har med

Angående bruset så upprepar jag mig: Det kan vara vad som helst som har hänt....således tänker jag inte sitta och haspla urmig en massa saker det kan vara om det inte är rätt. Känns onödigt. :S
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
              Glömde ju säga att det är ett snyggt bygge i övrigt

Otrevliga basar du har med

Angående bruset så upprepar jag mig: Det kan vara vad som helst som har hänt....således tänker jag inte sitta och haspla urmig en massa saker det kan vara om det inte är rätt. Känns onödigt. :S
              Väldigt otrevliga basar förstår fortfarande inte hur de kan spela så grymt bra....

Jag editerade ett tidigare inlägg angående bruset men skriver det här också! Upptäckte att huvudströmkabeln till förstärkarna korsades av strömkabeln till spelaren, inbillar mig åtminstone att brusljudet blev svagare/försvann när jag drog om kabeln till spelaren!? Kan detta verkligen ha varit orsaken?

Marcus

Comment

Originally posted by Janssonligan View Post
                Väldigt otrevliga basar förstår fortfarande inte hur de kan spela så grymt bra....

Jag editerade ett tidigare inlägg angående bruset men skriver det här också! Upptäckte att huvudströmkabeln till förstärkarna korsades av strömkabeln till spelaren, inbillar mig åtminstone att brusljudet blev svagare/försvann när jag drog om kabeln till spelaren!? Kan detta verkligen ha varit orsaken?

Marcus
                Magnetfält kan ge olika roliga (men främst mindre roliga) fenomen.....
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Jag har funderat på att komplettera mitt ljudsystem med en Alpine PXA-H100 processor samt byta ut K2 framsystemet mot ett 165KRX3 3-vägs system. Tror ni att jag har någon nytta av processorn när mitt system är så pass litet?

Marcus

Comment

Originally posted by Janssonligan View Post
                    Jag har funderat på att komplettera mitt ljudsystem med en Alpine PXA-H100 processor samt byta ut K2 framsystemet mot ett 165KRX3 3-vägs system. Tror ni att jag har någon nytta av processorn när mitt system är så pass litet?

Marcus
                    Hej!

Snyggt bygge du fått till!

Skulle nog satsa på en mera mångsidig processor än PXA-H100...kanske det går att hitta en begagnad 700/701 till vettigt pris? Eller en BitOne?

/Freddi
                    Projekt #sqnewbeetle
                    http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
                    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

Comment

Working...
                    X