Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zachry R1500D Bänkat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Zachry R1500D Bänkat

Så det jag skulle få ut av det där inlägget var alltså att Zachry inte var skit som går sönder direkt om man kopplar det rätt?

Ville ju som veta vad jag skulle välja för steg, om det gick att lita på ett Zachry eller om DLS eller Alpine var säkrare kort som är mer beprövade! ???

Comment

Vad jag vill säga att det flesta märken i dagsläget är ok oavsett vart dom är tillverkad, men man måste ta i hänsyn vad man betalar för dem! Håll dig undan från det billigaste och allt som är typ specat 2x2000w och avsäkrat 20A!

DLS och Alpine är säkra kort, då vet du att det är kvalite och du får betala för det! Går du in på typ detta på tradera BLACK CUBE 2400W 4x600W för 899;- då får du nog inte riktigt samma kvalite!

Zachry har funnits ett tag nu som märke och tror nog att dom har fixat alla problem som varit med stegen från tillverkaren för länge sedan! Men ljudkvaliten är nog inte samma som ur ett DLS eller Alpine!

Du kommer till samma fråga som många ställer sig! Uteffekt eller ljudkvalite? Ska du ha bägge blir det DYRT!
      Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
      www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
      www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Originally posted by Forsman View Post
        Så det håller vad det lovar och inget kina som går sönder direkt man packar upp det?
        Vill ju ha något som håller något år som sagt!

Eller är DLS Ca-12 ett bättre val, eller Alpine MRP-M1000. Har en tråd om detta på garagets ljudforumdel.

Mitt steg håller än och blir knappt varmt iaf! Det är även välbyggt, allt sitter fast ordentligt, spolar osv.. inte kasst som man sett i andra kinasteg..

Sedan har du ett års garanti.

DLS och Alpine tillverkar fina steg, ja tror du blir nöjd med Zachrysteget men skulle heller inte tvivla på att du blir Kanonnöjd med DLS eller Alpine.
        BMW E38 740
        BMW M5 -01
        bilradiohuset.se
        SM-guld 2012

Comment

En annan sak man får väga in med "de stora namnen på tillverkare" är just att man betalar en del just för att de har satt själva namnet på produkten också...
          Svensk Mästare 5 gånger...

Comment

Så hemskt mycket uteffekt behöver jag ju inte, men låta ska det helt klart göra!
            Sedan ska jag inte tävla med ljudet så helt superb ljudkvalite hade jag inte planerat att få.

Så, på #1 - #2 - #3 blir?

Just nu behöver jag ju inte mer effekt än CA12 ger ut, 500W i 1Ohm, men om man sedan ska byta basar till något värre och behålla samma steg är den inget bra alternativ.
            Då borde väl Alpinen vara #1 om man räknar med att jag köper nya basar inom ungefär 1 år.
            (Dock begagnat ifall det blir Alpine MRP-M1000).

Är det något särskilt som "alltid" felar då folk säljer slutsteg?

Tack för tipsen hittills!!

För att inte skita ner tråden här mer kan ni gärna fortsätta svara i denna tråd. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=180245

Comment

nån som testat Zachry K1200D ännu? om inte bänkat men som testat å kan ge en redovisning om vad ni tyckte om det iaf?

Comment

är lite intresserad av bilderna men kan ej se några =/

Comment

Originally posted by Pumbi View Post
                  är lite intresserad av bilderna men kan ej se några =/
                  Hej!

De låg på en webserver som ej finns tillgänglig längre. Kan försöka rota fram dokumentet i kväll.

Har ett R1500D till salu om du är sugen.
                  BMW E38 740
                  BMW M5 -01
                  bilradiohuset.se
                  SM-guld 2012

Comment

Originally posted by Kulan View Post
                    Hej!

De låg på en webserver som ej finns tillgänglig längre. Kan försöka rota fram dokumentet i kväll.

Har ett R1500D till salu om du är sugen.

har nämligen precis köp mig ett sånt steg =)
                    som piskar på min nya bas

https://www.facebook.com/photo.php?v=546969091996318

Comment

Vad blev steget bänkat till? Bilderna är borta
                      Here we go again

Comment

Originally posted by mrnenad View Post
                        Sluta vara så fixerad av effekt. Du skulle knappt märka någon skillnad om den gav 1200wrms eller 1500Wrms.

Är du ute efter att spela högt så är det i första hand baslådan och rummet(bilen) du ska labba med
                        sigpicMS-SOUND
                        Micke7406

Comment

Ska se om jag kan få tag på bilderna. Tror det var 1444WRMS @ 1 ohm vid 14.3V
                          BMW E38 740
                          BMW M5 -01
                          bilradiohuset.se
                          SM-guld 2012

Comment

Originally posted by Mikka View Post
                            Sluta vara så fixerad av effekt. Du skulle knappt märka någon skillnad om den gav 1200wrms eller 1500Wrms.

Är du ute efter att spela högt så är det i första hand baslådan och rummet(bilen) du ska labba med
                            När Mikka pratar håller vi andra med, gammalt bilstereoordspråk
                            sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                            Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Spela högt? Nja mer välljud som jag är ute efter var mest nyfiken om steget höll specen någorlunda. Har aldrig jagat höga db siffror
                              Here we go again

Comment

Spela högt? Nja mer välljud som jag är ute efter var mest nyfiken om steget höll specen någorlunda. Har aldrig jagat höga db siffror
                                Då hade jag inte kollat efter zachry R1500. De spelar på men inte med nån vidare finess.
                                Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                                Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                                Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Working...
                                X