Announcement

Collapse
No announcement yet.

Probox2000 med windows 7 operativ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Probox2000 med windows 7 operativ?

Fick ett ryck och ville installera mitt gamla Probox2000 i min Laptop med Win7 operativ och det verkat trögt. Den säger att jag har ett 64bitar system som inte är kompatibelt med programvaran. Det kan nog vara så men varför installerar den inte Probox i 32bitar katalogen där operativet lägget alla andra gamla el icke anpassade program? Nån som fått detta att funka?

Annars mottages gärna tips om högtlarberäkningsprogram tacksamt. Har tidigare även kört JBL speakershop som jag gillade men det är kanske få högtalarprogram som faktiskt fungerar under Win 7? LSPcad, finns det fortfarande?

//mt4base

Re: Probox2000 med windows 7 operativ?

Winisd fungerar perfekt för mig under Win7 64bit
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

Comment

Tror att jag valde Kompabilitetsläge sist jag installerade PB på Vista då jag använde det.....
      Inte lagt in ngt program på w7 ännu....
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Testa kör det i kompabilitetsläge efter du installerat det, du borde väl själv kunna lägga det i x86 mappen annars genom att ändra sökvägen när du installerar?

Comment

Originally posted by Kulan View Post
          Winisd fungerar perfekt för mig under Win7 64bit
          Inte för mig.

När jag skulle stänga av det så fick jag gå via aktivitetshanteraren, det vägrade annars. Kikade litegrann på deras forum och där fanns någon tråd om just detta problem med 64 bitars Windows.

Har du gjort någon speciell inställning på din dator?

Jag är ganska okunnig på datorer och kan inga "knep o knåp" för att fixa såna där saker.

Comment

Originally posted by Optima View Post
            Inte för mig.

När jag skulle stänga av det så fick jag gå via aktivitetshanteraren, det vägrade annars. Kikade litegrann på deras forum och där fanns någon tråd om just detta problem med 64 bitars Windows.

Har du gjort någon speciell inställning på din dator?

Jag är ganska okunnig på datorer och kan inga "knep o knåp" för att fixa såna där saker.
            Ja kör Winisd version 0.44. Startar och stänger av det som vanligt bara. Ja kör mitt Windows på engelska, det kanske påverkar. Jag har även UAC avaktiverat. Det kan påverka, se till så att du kör programmet som administratör.
            BMW E38 740
            BMW M5 -01
            bilradiohuset.se
            SM-guld 2012

Comment

Förstår inte hur de kan bli så. Har win7 64bit men inte nått problem alls me PB-2000. PM mej om du inte löser ditt problem så hjälper ja att felsöka.

Comment

enligt mathias på backes så ska det funka med windows 7,
                De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

Working...
                X