Finns en genomföring ovanför pedalerna, om jag kommer ihåg rätt så var det ovanför gas eller bromspedal.
Har själv använt den för strömkablage.
Lycka till!
En följdfråga till, om jag kopplar loss batteriet. Kan jag vänta mig felkoder sen eller bara o köra på? Bättre o vara förberedd så bra som möjligt än o stå där o vara förvirrad.
Finns det en bra en på automatare där kopplingen normalt annars går ut.
Lite knölig att komma åt från motorrummet, men desto lättare från insidan.
Finns också en på passagerarsidan som Nonne nämner, men då måste plasten runt torkarna och handskfacket bort. För mig kommer den också ut bakom någon relä-låda som sitter på insidan av topeden.
Jag kör på den nu, men när det görs om blir det ovanför pedalerna.
Fyfan vad störigt. Fixade båda dörrarna allt gick skitbra. De enda som var kvar var att sätta tillbaka dörpanelen på sista dörren.
Skulle trä i den lilla pluppen som man kan låsa dörren med från insidan och då lossnar den jävla armen. Och jag kan banne mig inte sätta tebax den. Är det ngn av er som vet om man måste montera bort den svarta hårdplast delen och blotta hela dörrens insida eller kan man bara lirka vrida fast den på plats bara men vet hur man ska vrida den.
Fyfan vad störigt. Fixade båda dörrarna allt gick skitbra. De enda som var kvar var att sätta tillbaka dörpanelen på sista dörren.
Skulle trä i den lilla pluppen som man kan låsa dörren med från insidan och då lossnar den jävla armen. Och jag kan banne mig inte sätta tebax den. Är det ngn av er som vet om man måste montera bort den svarta hårdplast delen och blotta hela dörrens insida eller kan man bara lirka vrida fast den på plats bara men vet hur man ska vrida den.
Surt när sånt händer! Tyvärr så är jag rätt säker på att du måste demontera den inre plåten för att komma åt att sätta fast den på låskistan igen. Kolla 18:20 in på denna video på Youtube där de återmonterar pinnen på en XC70. Är rätt säker på att dessa är lika XC60. Själv ska jag demontera min XC60 i helgen och den inre plåten på framdörrarna för att kunna dämpa yttre plåten. https://www.youtube.com/watch?v=vIZmJFqoDKk
Ok ska kolla videon. Tack. Du får gärna ta ett foto på din hur det ser ut därinne. Tror att jag nästan skiter i det om det är för struligt. Det är inget som används eg iom centrallås och knappstyrning. Just nu har jag bara tejpat fats pluppen bara så det ser ut som dörren e låst
Såg filmen. Ja inte en chans att jag får på den utan att lossa innerpanelen. Undrar om man behöver lossa låskistan för att kunna haka på den eller kommer man åt bara man lossat innerpanelen.....
Det ser lite trångt ut så frågan är om du ändå behöver lossa låskistan och dra ut den lite för att komma åt att sätta tillbaka pinnen.
Jag ska ta bilder när jag demonterar dörrsidorna så kan jag isåfall visa hur det ser ut. Jag ska iaf vara ytterst försiktig så jag inte råkar ut för att pinnarna lossnar.
Tyvärr blir det inga bilder på insidan, jag valde att endast dämpa det jag kom åt ifrån högtalarhålet istället med Gladen Multi och Wave. Måste säga att dörrarna på XC60n verkar vara bra dämpade i plåten original jämfört med många andra bilar.
Har försökt hitta bilder/filmer på nätet som visar detta med låskistan men den bästa är den jag länkade tidigare och denna ifrån Jagrullar-forumet men det är bakdörren i denna guide. https://www.jagrullar.se/forum/viewt...?t=111125&f=56
Jag förstår dig. Inget an vill rota av i onödan. Får väl ta tag i det om vi retar oss på det för mycket. Nu ska jag ta nårra dagar i tv soffan o ta de lungt då vi har corona..
Ett roligt fenomen nu när ljudbygget är färdigt. Har gainat ner allt som ha med bas att göra. Ljudet blir super jämf med innan och den lilla 8" basen fyller bilen jättefint.
Med BT. Med radio blir det skit 😃. Då finns de ingen antydan till bas. Jag har sony telefon vilken har väldigt kraftig bas så det får väl bli ngy mellanting mellan radio och luren
Comment