Announcement

Collapse
No announcement yet.

Div frågor!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Div frågor!

Tja!
    Jag har lite frågor som jag skulle vilja ha svar på!

1. Hur är kvaliteten på sinus live stegen?
    Levererar dom som utlovat, är dom strömstarka?

2. Kan man koppla en kondensator i serie med + på framhögtalare
    för att filtrera bort den lägsta basen?? Blir ju ett 1a ordningens filter men hur fungerar det i praktiken?

3. Hur pass prisvärda är Digital Designs billigare serier(basar) om man jämför pris
    med andra märken för samma pris?? vet att DD gör grymma basar men dom kostar trots allt en bra slant.

4. Någon som provat Zachrys nya serie är det nåt att ha(är lite suspekt mot alla Zachrys produkter) priset är ju väldigt nice iaf..

Länk till steget jag menar:http://www.blekingebilradio.se/?cate...item_id=za0001

Re: Div frågor!

Hej!

Jag har bara testat Zachry R1500D som är snarlikt sinus live steget, har ett i min bmw och det spelar på fint. Även fått det bänkat och det levererar kring det som det är specat till.

Angående K1200D så kommer ja få det bänkat hos en snubbe så fort Ljudia får dem i lager igen. Har en kompis som ska köpa ett eller eventuellt två och docka. Blir kul att se vad de går för. Billigt är det i alla fall.
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

Comment

Klåp har ju pressat Zachry i skramelfiaten så han av nån bör ju veta hur de spelar

Comment

Är inte samma steg som satt i fiaten! Detta är dom nya ministegen som kommer nu! Riktigt små steg, 1, 2 och 4-kanalare! Men specarna var lite höga på dessa mot för vad fabriken ger ut!
        RMS @ 4 Ohm (<1% DISTORTION) 400W
        RMS @ 2 Ohm (<1% DISTORTION) 600W
        RMS @ 1 Ohm(<1% DISTORTION) 1000W
        Frequency Response 8Hz ~180Hz
        S/N Ratio >80dB
        THD <0.2%
        Input Sensitivity Level 0.2 ~ 5V
        LPF 40Hz ~180Hz
        SUBSONIC Filter 5Hz ~50Hz
        Dimension(LxWxH) 267x154x49mm
        Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Okej !
          Verkar som om både sinus och zachry kan tänkas vara prisvärda då?
          Verkar vara många som kör på sinus stegen med gott resultat.
          Borde inte vara så dyrt att få tag på ett begagnat sinus steg till min 15"...

Comment

2. Ja. Det stjäl en del effekt så det är bättre att göra det aktivt, men det går.
            /tycker Erik.

Comment

3. Citerat från personer som testat DDs billigaste 500 serien "Vilken J-la bas" och "man behöver inge värre"

Comment

Originally posted by Naughty Tee View Post
                3. Citerat från personer som testat DDs billigaste 500 serien "Vilken J-la bas" och "man behöver inge värre"
                Håller helt med.. är man inte basnarkoman utan bara vill ha lite fylligare ljud så funkar dessa basar utomordentligt bra...
                BilstereoPiraten
                CDT Fantast

Comment

Okej!
                  Tror det blir ett sinus live sl-a1500 kostar ju bara 2500kr.Borde räcka till min 15"
                  tills jag sparat ihop nog med pengar till ett fett Orion lr Hifonics steg.
                  Jag ska ha steget o basen i en Toyota corolla wagoon 93a(Kärringens...) tror ni att det räcker med ett batteri och original generatorn för att mata steget??
                  Ska nog köra med en kondensator och så grova kablar som det går 50mm2!
                  Ang delning till framsystemet så tror jag att de blir att prova att koppla en konding på 265uf(150hz delning) i serie med +,så får jag utvärdera ljudet då..!

Skulle gärna vilja ha en DD bas o steg men de får vänta tills jag har råd...!

Comment

vad har du för 15"?

Comment

Det ska enligt uppgift vara en Audio Top bas, han jag köpte den av säger att det ska vara nån sorts "specialmodell" vet inte vad han menar med det står ingenting på själva basen så jag får lita på hans ord,men jag vet att den presterar iaf,han hadde 2 st av dom i en saab 9000 drivet av ett signat steg och jag blev fn nästan illamående av trycket....

Comment

Lägg pengar på ett bra batteri som rymms på orginalplats
                        istället för en Konding.

Att tänka på är att polerna sitter olika på exempelvis Optima sitter de i framkant
                        men drar du nya kablar samma grovlek som du tänkt till stömkablarna
                        från generator till batteri
                        Från Generator till Jordpunkt
                        från batteri till jordpunkt
                        så förlänger man kablarna så de räcker

Comment

hm okej kanske ska titta på ett batteri då?
                          Nån som kan rekommendera ett bra batteri som inte är så dyrt,skulle vilja ha optima men dom är ju inte gratis...!
                          Hur många Ampere bör batteriet vara på???

Comment

Tudor Hightech TA 640 är många som använder med bra resultat

hur stor Batteriplats har du i bilen?

Men 64 ah men skadar inte med mer och så Hög CCa som är ett kallstartsvärde uppmätt vid -18 grader

Men Optima vet detta med batterier bättre än mig
                            och Extra Kim Kan svara hur högt CCa dessa batterier har

Comment

Beror väl på lite. ett sinuslive SL-A1500 i 4ohm drar nog inte så överdrivet med ström. Sen beror det ju på hur man gainar också, samt hur man möljer.

Men testa och se, mät spänningen och kolla hur mycket den sjunker vid hög volym. Kan ju vara ett fräsht batteri som sitter i.

Comment

Working...
                              X