Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tyg till högtalargaller?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tyg till högtalargaller?

    Hej,
    tyget som var limmat på insidan av mina högtalargaller (80-talsbil) börjar ge upp, och gallrena i sig själva är för glesa för att lämna som de är. Är det någon som har tips på lämpligt svart/mörkblått tyg som är lagom tjockt och inte dämpar?


    /Johan

  • #2
    Re: Tyg till högtalargaller?

    Originally posted by Herrbeta View Post
    Hej,
    tyget som var limmat på insidan av mina högtalargaller (80-talsbil) börjar ge upp, och gallrena i sig själva är för glesa för att lämna som de är. Är det någon som har tips på lämpligt svart/mörkblått tyg som är lagom tjockt och inte dämpar?


    /Johan
    biltema säljer tyg för att använda till frontgaller, samma tyg som på mång ahemmahögtalare

    Comment


    • #3
      Re: Tyg till högtalargaller?

      Jag har en liten bit mörk/marinblå högtalartyg om det skulle passa!
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #4
        Re: Tyg till högtalargaller?

        Tack för svaren, jag ska åka förbi biltema och kika på deras först så får vi se!
        Men rent generellt, kan högtalartyg påverka ljudet negativt eller är det först när det blir tjockare som det kan märkas?

        Comment


        • #5
          Re: Tyg till högtalargaller?

          Klart det kan vara negativt, ett skickt som tillförs utan att tillverkaren haft detta med i beräkningarna!

          Men det kan också vara possitivt, har provat många system där man borde haft en hel rulle tyg framför
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment

          Working...
          X