som rubriken lyder.. vilken är den bästa dämpmattan och enklast att jobba med? har kikat lite på fatmat. hur är den? finns en jungel av olika typer och modeller..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vilket dämpmaterial är bäst och enklast att få på plats
Collapse
X
-
Re: Vilket dämpmaterial är bäst och enklast att få på plats
Originally posted by bolle View PostFatmat e väldigt enkel.. dock har jag bara testat den och bitumenmattor men holmertz från lazzat tyckte att den var lika om inte mer lättarbetad än Dynamat Extreme..▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Comment
-
Originally posted by The one n only View PostMånga tycker stp mattan som finns på Brl Bulk med 8 skivor för 500:-
finns även 40 pack för 2000:- är lättarbetad
dock har jag inte testat själv▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Comment
-
Har använt STP M1 och BiMast. Helt klart skönast att lägga är M1'an. Finessen med M1 gämfört med andra tillverkares mattor är "rutmönsterpräglingen" som gör att den kan sträckas något för att nå in i knepiga hörn. Fäster kanon och gör sitt jobb med att dämpa. Stora ytor kräver kanske två eller tre lager för att bli riktigt bra men det är samma vilken matta man än använder.sigpic
-C5 2008 -SQuse-
-Citroen -making mechanics out of men since 1919-
Comment
-
Originally posted by Mats H View PostHar använt STP M1 och BiMast. Helt klart skönast att lägga är M1'an. Finessen med M1 gämfört med andra tillverkares mattor är "rutmönsterpräglingen" som gör att den kan sträckas något för att nå in i knepiga hörn. Fäster kanon och gör sitt jobb med att dämpa. Stora ytor kräver kanske två eller tre lager för att bli riktigt bra men det är samma vilken matta man än använder.▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Comment
-
du var ju såld på stinger sa du?sigpic Projekt 20XX Alpine - PG - Morel
Comment
-
Jag har testat de flesta, dessa mattor känns ganska likartade.
Alla de olika fabrikaten har en eller annan fördel, själv föredrar jag Stinger mattorna pga klistret känns bättre!
För det är just det som är viktigt, materialet ska sitta som......berget!sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment
-
Originally posted by Tobbe View PostJag har testat olika mattor, men stinger, B2 o Dynamt extreme verkar funka bäst. Själv gillar jag B2's då butylet är lite tjockare.
Detta med tanke på vårt regelverksigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment
-
Originally posted by Nonne View PostEnligt mitt skjutmått så håller de samma tjocklek.
Detta med tanke på vårt regelverk
Oansett alla dom 3 alternativen är bra mattor.
Comment
Comment