Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine CDA9887r vs PioneerDEH-P88rs-II?.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Alpine CDA9887r vs PioneerDEH-P88rs-II?.

Originally posted by Välljudsfantast View Post
    Intressant,kommer du ihåg vad du hade den uppkopplad till när den lät så?.

Det som gör att jag undrar,är att jag funderar på att köpa en Pioneer DEH-P88RS-II för att se/höra om den låter bättre än min Alpine 9887:a.

Men det känns ju ganska onödigt om det finns dom som vet istället.
    Eller så köper jag en så får du testa den i din bil, min kommer bara ligga på hyllan och vila ändå tills allt är klart så man inte bränner nån signaljord eller liknande

Prylgalning!

Comment

Originally posted by 940 Guldboxen View Post
      Eller så köper jag en så får du testa den i din bil, min kommer bara ligga på hyllan och vila ändå tills allt är klart så man inte bränner nån signaljord eller liknande

Prylgalning!
      Om du köper en,måste vi ju testa den.

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
        Med den setupen kan du ju köra vilken som. Kör diskanten aktivt på huvudenheten och ta bort filtret.

Jag hade personligen valt Alpinen då jag föredrar dess filter och eq, men Pioneeren är snyggare.
        Hur ska jag koppla då?.

Får inte till det i mitt huvud.

Comment

Alldedes för mycket whiskey, men du kör steget till bas och mid och high(front)-utgången till diskanten
          /tycker Erik.

Comment

Originally posted by __snow__ View Post
            Partisk

Hahaha brutalt rolig liknelse iaf
            Skulle jag vara partisk?
            Säljer bara maskiner, dessutom båda märkena!
            Sen att jag personligen föredrar Alpine är en annan femma, hela veckan och resten av året!

Pioneer över lag tycker jag är lite hårda i sin karraktär, det som uppfattas som lite ljusare är att den har lite mer utmejslade detaljer.
            Dett ihop med rätt kringutrustning kan bli väldigt trevligt.
            Tyvärr brukar pengarna styra resterande komponenter, letar man billigt så låter det också conteiner!

Den sista maskinen jag körde i riggen kändes svajig i basområdet, information kom och gick.

Att Jonas tycker Pioneer har lättare menyer beror nog på han varit hos Erik och Druckit Whiskey

PS.
            Jonas......testa och ratta en P99RS och säg sen vad du tycker!
            Den menyhantering lär dom inte få något Nobél pris på
            Last edited by Nonne; April 10, 2010, 07:24.
            sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Tycker Alpine har ett mycket trevligt ljud iaf om man använder slutsteg men det bör man göra i alla lägen ändå tycker jag.

Har just köpt mig en ny alpinestereo och menysystemet är hur enkelt som helst. Har inte behövt läsa instruktionsboken för att hitta något. Enda problemet är att dom inte använt pilknapparna nog mycket. Betydligt enklare om man kan kunde gå fram och tillbaka i menyerna med pilar och inte att man måste går runt med en knapp ibland vill man ju stega fram och tillbaka mellan två inställningar för att enklare höra skillnad.

Comment

Originally posted by Nonne View Post
                Skulle jag vara partisk?
                Säljer bara maskiner, dessutom båda märkena!
                Sen att jag personligen föredrar Alpine är en annan femma, hela veckan och resten av året!

Pioneer över lag tycker jag är lite hårda i sin karraktär, det som uppfattas som lite ljusare är att den har lite mer utmejslade detaljer.
                Dett ihop med rätt kringutrustning kan bli väldigt trevligt.
                Tyvärr brukar pengarna styra resterande komponenter, letar man billigt så låter det också conteiner!

Den sista maskinen jag körde i riggen kändes svajig i basområdet, information kom och gick.

Att Jonas tycker Pioneer har lättare menyer beror nog på han varit hos Erik och Druckit Whiskey

PS.
                Jonas......testa och ratta en P99RS och säg sen vad du tycker!
                Den menyhantering lär dom inte få något Nobél pris på
                Hitta inget pioneer i din notis så antog att du var lite partiskt men tji fick ja
                RE, DD, Pioneer

Comment

Originally posted by __snow__ View Post
                  Hitta inget pioneer i din notis så antog att du var lite partiskt men tji fick ja
                  Min signatur anger vilka märken som jag lagerför, Pioneer tar jag bara på beställning så det brukar bli från P99RS och uppåt
                  sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Pioneer har 3x5v RCA
                    Alpine har 3x4v

Ännu en sak att tänka på

Comment

Ger Pioneeren en totalt bättre ljud för det?

Comment

Volt är ingen garanti för att det levererar, jag har kört Alpine 2V som spelat skjortan av andra 4V. Så är det bara, partisk eller inte.

Pierre
                        SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Finns maskiner som man kan mäta ut ca 6 volt på, när man sedan kikar på hur signalen ser ut så blir man mörkrädd!
                          sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Kan man på Pioneer p-88:an ställa den 16 bandiga eq-kurva separat för vänster och höger kanal?

Eller blir både vänster och höger kanal påverkade av inställningen i eq kurvan.

Såg i manualen på Pioneer dex-p99rs att det gick att justera den 31 bandiga eq-kurvan separat mellan vänster och höger kanal.

Comment

Från manualen på svenska för P88:an

"Du kan justera följande funktioner separat eller gemensamt för vänster och höger
                              kanal.

3-vägsnätverk
                              • Justering av nätverk (NW 1, NW 2, NW 3)
                              • Justering av 16-bands grafisk equalizer (EQ 2)

Standardläge

Justering av subwooferns inställningar (SW 2)
                              • Justera lågpassfiltrets branthet (SW 3)
                              • Inställning av högpassfilter för främre högtalare (F.HPF 1, F.HPF 2)
                              • Inställning av högpassfilter för bakre högtalare (R.HPF 1, R.HPF 2)
                              • Justering av 16-bands grafisk equalizer (EQ 2)"
                              Last edited by 940 Guldboxen; April 11, 2010, 12:27.

Comment

Originally posted by Markus N View Post
                                Ger Pioneeren en totalt bättre ljud för det?
                                Detta har jag inte sagt? Tyvärr är jag inge vidare på svenska,
                                men på engelska säger man "another thing to take into consideration."

Originally posted by Horsyhorse View Post
                                Volt är ingen garanti för att det levererar, jag har kört Alpine 2V som spelat skjortan av andra 4V. Så är det bara, partisk eller inte.

Pierre
                                Detta har jag inte heller sagt. Läs föregående svar.
                                Ingen nämnde lågnivån här, tänkte bara jag skulle nämna det,
                                ursäkta om jag drog till med fakta i diskussionen.

Kanske har liten betydelse men tänker man på prisskillnaden blir inte alpine nån överlägsen vinnare på papper i mina ögon iallafall.
                                Därför jag köpte pioneer istället, så kräsen är inte jag.

Okej du säger Alpine men du säger inte vilket det andra märket var
                                Hillman?

Och på vilket sätt har alpinen spelat skjortan av den?
                                Renast signal? Spänningsrace? Både och?

Originally posted by Nonne View Post
                                Finns maskiner som man kan mäta ut ca 6 volt på, när man sedan kikar på hur signalen ser ut så blir man mörkrädd!
                                Återigen, vad för spelare är detta? referensklass spelare från Pioneer?

Comment

Working...
                                X