Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slutsteg till front+bas?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slutsteg till front+bas?

    Hej å hå! Jäklar va länge sen man var här =)

    Brorsan har köpt min gamla Octavia II.
    Jag tog ut DD-lådan, han köpte en Helix 10" och en custom (sluten)låda för ett av sidofacken i bagaget (15L innervolym). Vi testade köra den med mitt Colossus-steg och jäklar va bra det spelar, rent och snyggt.

    Problemet: Han har bara ett slutsteg, Emphaser 2260s, som i dag driver framsystemet, ett Amega Q-Comp 6,5" kit.
    Han vill nu ha ETT steg som driver framsystem + basen... förslag?
    (han vill kunna gömma undan steget i reservhjulsbaljan)
    3-kanalare, eller kanske ett 4-kanals där man kan brygga 2 kanaler till basen?

    Även förslag på beggat är välkommet!
    Om någon vill ta Emphasern i inbyte går nog även det bra.
    "Box wizard" by Rockford

    Räkna ut portlängd/diameter

  • #2
    Re: Slutsteg till front+bas?

    Köpte ett DLS RM30 i höstas som bara blivit liggande. Spelade fint men jag fick en nostalgitripp o köpte Genesis steg.
    https://m.prisjakt.nu/product/1132492
    Släpper det för 1000:- finns i Boden.

    Comment


    • #3
      Re: Slutsteg till front+bas?

      har både 2ch 4ch 5ch liggandes, allt beroende på vad ni ska köra för budget.
      BilstereoPiraten
      CDT Fantast

      Comment


      • #4
        Re: Slutsteg till front+bas?

        Originally posted by Marre View Post
        Köpte ett DLS RM30 i höstas som bara blivit liggande. Spelade fint men jag fick en nostalgitripp o köpte Genesis steg.
        https://m.prisjakt.nu/product/1132492
        Släpper det för 1000:- finns i Boden.
        DET lät som nåt helt i hans stil, haha!
        Jag och sambon funderar på en tripp till Luleå i helgen, isf kan vi ju träffas och göra affär? Känns dumt att betala frakt 10% extra i frakt

        Originally posted by henkz View Post
        har både 2ch 4ch 5ch liggandes, allt beroende på vad ni ska köra för budget.
        Ifall det inte blir affär med Marre kan du ju skriva ner vad du har för prylar och pris?
        2 kanalare går då bort, han behöver ett steg som kan ta hand om fram+sub
        "Box wizard" by Rockford

        Räkna ut portlängd/diameter

        Comment


        • #5
          Re: Slutsteg till front+bas?

          Förresten!
          Såg ju nu att Helix:en kör en 4 ohms spole.. räcker effekten på baskanalen i DLS-steget månne? Just nu spelar den skitbra, men då har den ju monstermycket effekt att hämta från Colossus steget :O
          "Box wizard" by Rockford

          Räkna ut portlängd/diameter

          Comment


          • #6
            Re: Slutsteg till front+bas?

            Originally posted by mrBira View Post
            Förresten!
            Såg ju nu att Helix:en kör en 4 ohms spole.. räcker effekten på baskanalen i DLS-steget månne? Just nu spelar den skitbra, men då har den ju monstermycket effekt att hämta från Colossus steget :O
            310w rms i 4ohm räcker garanterat... men självklart,mer effekt = roligare... =)
            BilstereoPiraten
            CDT Fantast

            Comment

            Working...
            X