Är det orginalstereo som sitter i orginalbilen är det enkel, dom är inkodade (i alla fall den jag hade).
Drag ur kontakten i baksidan av Stereon och sätt i den igen, slå på tändningen (kommer inte ihåg om man var tvungen starta motorn). Sen fungerar stereon utan pinkod (OBS! man får inte starta stereon innan)
Nej jag köpte den från blocket det är ju en orginal stereo till Vw har en rcd 300 i nu och uppdaterade mig till rcd 310 och jag behöver radio koden tydligen men ska testa som du säger
Du får åka till närmaste auktoriserad VW verkstad. Där kör de en diagnos och kontrollerar att stereon är OK och inte stulen. Sen gifter de in stereon i bilen. Det hela tar ca 45min och kostar ca 1400kr.
Det stämmer Gandalf, man kan även få fram koden via verkstadsprogrammet med, men jag tror att det enbart gäller den stereo som sitter i bilen original, så i ditt läge 3tank får du nog koppla upp den online mot fabriken.
Nu kan jag inte vw:s radiomodeller så jag vet inte vilken årsmodell av bil du har, men på dom nyare så måste man avaktivera stereon när den sitter i bilen för att kunna få igång den i en annan, är inte detta gjort så är det kört, då får man ej fram pinkoden och stereon är död.
Comment