Announcement

Collapse
No announcement yet.

genesis m250 frågor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• genesis m250 frågor

köpte ett nytt steg, har bara hört gott om genesis, så jag tänkte prova, fick hem steget idag, och oj vilken kontroll det är med grejerna, min stora fråga är om det går att frambringa en manual till det steget? har kollat runt överallt tror jag, men hittar ingen nyttig info om vad delningsfiltret klarar, effekt och vad det drar, och när det slår ifrån, (läste någonstanns att det slår av vid 90 grader?)

någon som har lite mer info om steget så vore jag överlycklig

Re: genesis m250 frågor

http://members.multimania.co.uk/efma...%20project.htm

Scrolla till mitten av sidan så finns steget där med lite info bredvid
    DD - CDT - DLS - Pioneer - Genesis

Comment

missade helt det där var ändå inne på den sidan tack så mycket. fick ett konstigt fenomen på steget dock när jag bryggade det på 2 ohm så spelade det i princip ingenting, mest höga toner och jag vet inte riktigt varför det blev så, men när jag drog ur en lågnivå kabel så spelade det som det skulle igen, så nu har jag en kabel i steget, och det rockar som fan, vet inte riktigt om det är bra att ha det så men:/

Comment

Originally posted by dreamcore View Post
        missade helt det där var ändå inne på den sidan tack så mycket. fick ett konstigt fenomen på steget dock när jag bryggade det på 2 ohm så spelade det i princip ingenting, mest höga toner och jag vet inte riktigt varför det blev så, men när jag drog ur en lågnivå kabel så spelade det som det skulle igen, så nu har jag en kabel i steget, och det rockar som fan, vet inte riktigt om det är bra att ha det så men:/
        Du skall bara köra en lågnivå in. Den andra ingången är för balanserad signal, samt används när man dockar 2st steg. Vidare så kan du inte "brygga" steget då det är ett monoblock. 2st plus, 2st minus. Parallellkopplade.

Mvh Mattias Hedin
        DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999.

Comment

okej, så då har jag gjort rätt iaf kör fyra basar och två kablar ut ur lådan med en last på 4ohm på båda kablarna, blir det två ohm då för steget eller blir det fyra ohm?

Comment

Originally posted by dreamcore View Post
            okej, så då har jag gjort rätt iaf kör fyra basar och två kablar ut ur lådan med en last på 4ohm på båda kablarna, blir det två ohm då för steget eller blir det fyra ohm?
            Vad har varje bas för impedans? Om varje bas har enkel talspole på 4ohm så tycker jag du ska parallellkoppla dem till 1ohm på steget.

Mvh Mattias Hedin
            DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999.

Comment

jag har 4 st basar och varje bas har 2x4ohm så 8 spolar totalt. som det är kopplat nu så får jag på två basar 4 ohm + 2 basar 4ohm, (hade dubbla steg innan)

Comment

se bifogad fil för olika kopplingar.
                Attached Files
                www.mmaudio.se

www.facebook.com/mmaudio.sweden

Importör av Newsound, Massiveaudio, Esx audio.

Comment

men nu är det så att jag har 4ohms spolar

Comment

men sida 3 är ju med 4ohm spolar?

Comment

Bra dokument från mmaudio där som jag backar upp med denna länk:

http://www.rockfordfosgate.com/rftec...4&woofer_imp=4

Exakt samma inkopplingsalternativ.
                      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Working...
                      X