Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slutsteg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Slutsteg

För är du ute efter en bra ljudbild t.ex. så är ju en spelare med tidskomp nästan ett måste

Comment

Heh låter som extrem överkurs för mig Är det någon som vet någon bra installatör av sådan utrustning runt Stockholm trakten?

Comment

Ingen överkurs egentligen. Är en inbyggd funktion i viss spelare. Installeras som vanligt typ. Överkurs börjar sen om du vill börja köra högtalarna aktivt var för sig istället för med delningsfilter. Men du kommer kunna ha mycket nytta av det även med delningsfilter. Du skulle få tag i någon som kan demonstrera det för dig så kommer du få en chock
        Någon annan kan säkert tipsa om någon i sthlm med omnejd!

Comment

Originally posted by Jakalen View Post
          Heh låter som extrem överkurs för mig Är det någon som vet någon bra installatör av sådan utrustning runt Stockholm trakten?
          Seastreams Garage, PM Shoppen och Backes är firmorna runt Stockholm.

de två första vet jag dessutom kan dema skillnaderna mellan okompat och tidskompad bil.
          Och när du väl testat tidskomp kommer du aldrig vilja gå tillbaka.
          Roger Edvinsson
          Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
          helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Tack för alla tips, ska ta mig en runda imorgon har jag tänkt och se vad som erbjuds. Sen ska man väl hitta ett gäng $$$ för att få till det hela utan att frugan rycker skallen av en

Comment

Funderar på att köpa detta slutsteg för att driva fram och bakhögtlarna, mycket bra pris för övrigt.
              http://www.brc.se/slutsteg/dls/dls-r...xm40-slutsteg/

Sen blir det nog en sådn till skuffen... liten och jäkligt bra ljud!
              http://cdon.se/hemelektronik/pioneer...vara-p31691366

Så blir ljudet bra mycket bättre en det jag har idag.....
              Sen får vi se, det kanske blir mer om ett tag

Tror någon på min lösning?

Comment

Är ledsen att säga det men aktiva lådor i den storleken burkar inte vara tillfredställande.

Jag själv har b.la haft dubba focal aktiva platta lådor och det lät hemskt. Tilläga var att de kostade typ 6000kr för båda

för ca 2-2500kr kan du köpa en liten 8" bas som kan spela i ca 10L och ett litet digitalt steg som är lätta att gömma, driva och utvecklar inte värme
                Last edited by newBadboy; February 27, 2015, 12:37.
                www.sp-engineering.se

Comment

Fast jag kommer montera den i min lilla Corsa och testade den basen och kan säga att jag vart mer än nöjd. MEN givetvis är ju allt relativt, jag är ju inte ute efter att blåsa rent bilen utan förbättra den frånvarande basen�� men sen får man ju se. Tack för synpunken dock.... Får se när jag sen gnäller på mig själv haha

Comment

Ja men då så. Har du lyssnat och gillat är det bara att köra på.
                    www.sp-engineering.se

Comment

Working...
                    X