Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alternativ koppling av remote

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alternativ koppling av remote

Hej!

Har en god vän som "kan själv" och insisterade på att installera en komplett bilstereoanläggning utomhus i -15 grader för ngn helg sedan.
    Inte hade väl han någon aning om remote...

Så! Till frågan; för att slippa dra ut hela inredningen för att lägga ny kabel fram till HU, hur fungerar det med att koppla remote till bakljusen?
    Är en Mercedes w124 det är snack om.

Re: Alternativ koppling av remote

Originally posted by Azrael Dragin
    Så! Till frågan; för att slippa dra ut hela inredningen för att lägga ny kabel fram till HU, hur fungerar det med att koppla remote till bakljusen?
    Är en Mercedes w124 det är snack om.
    Tja, går ju även att springa en mara i flipflop men är det att rekommendera?
    sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Gör om och gör rätt...

Klockren jämförelse förresten :-D
      Svensk Mästare 5 gånger...

Comment

Han får la se det positivt.
        Nästa gång är det säkert inte mer än -10c ute.

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Haha! Snygg jämförelse, och tack för svar.
          Vad blir egentligen fel om man kopplar remote till bakljus?
          Bortsett från att bakljusen bestämmer när steget ska starta och stänga av sig, istället för stereon?

Comment

Det beror ju lite på, dels så har du startat en större del av bilens elektronik vilket innebär större strömförbrukning än med nyckeln i läge 1 (radioläge)

Sen kan det också vara så om det är en ny bil så känner bilen av ett ökat effektutag i CanBus och ger en felkod, när det gäller CanBus bilar så finns inte alltid +15 (12v efter nyckel) i radiokablaget.

Jag gissar/misstänker att många som skriver på diverse forum om de mest besynnerliga fel kopplar in sig där dom tror att det ska fungera.
            Många frågor till mig på Ljudbyggarens mejl är ofta problem jag inte varit ute för.
            Jag tar aldrig en genväg när jag installerar, men så har jag inga fel heller.
            Last edited by Nonne; February 14, 2015, 15:57.
            sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Enklast kan ju vara om ni använder en hög - lågnivå med inbyggd remote.. En remote kan dra en del ström ibland så det kan vara som nonne säger att canbus kommer klaga. Ett ställe de mindre troligt övervakar är nummerskylts belysningen. Där har jag stulit signal på ett par bilar.
              www.sp-engineering.se

Comment

Working...
              X