Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med mitt steg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med mitt steg

    Jag har lite problem med mitt ena steg (Alpine MRV-1005)

    När jag kör lite längre sträckor så stängs steget av och basarna blir såklart tysta. om jag sen skruvar ner i 1-2 minuter så kan jag skruva upp och steget fungerar igen i 5-10 minuter. Om jag startar om stereon så funkar inte steget heller utan jag måste vänta dom 1-2 minuterna.

    det verkar precis som att steget blir för varmt eller nått men saken är att steget sitter fritt i skuffen utan några covers över och där är ju inte direkt varmt i skuffen heller.

    Någon som har en aning om vad som kan vara fel?
    Last edited by Snoogiloo; March 30, 2010, 19:42.

  • #2
    Re: Problem med mitt steg

    vad har du för basar och hur är de kopplade?

    Comment


    • #3
      Re: Problem med mitt steg

      När steget slår ifrån är det varmt då eller?
      RE, DD, Pioneer

      Comment


      • #4
        Re: Problem med mitt steg

        2 st Hertz ES300D kopplade i 4 ohm totalt. Jag tänkte osså först att jag kanske kopplat fel av misstag i steget men då skulle det ju inte ha fungerat innan :/


        Steget är bra mycket varmare än mitt Hertz EP4X men har alltid varit det.

        Detta fenomenet kom för ca 2 månader sen (sist jag körde hem till mina föräldrar) så det har fungerat innan dess.
        Last edited by Snoogiloo; March 30, 2010, 19:50.

        Comment


        • #5
          Re: Problem med mitt steg

          Då kan det inte vara att det är för lågt ohmtal heller

          Blir det samma problem ifall du bara kopplar in en bas på steget?

          Comment


          • #6
            Re: Problem med mitt steg

            Originally posted by The one n only View Post
            Då kan det inte vara att det är för lågt ohmtal heller

            Blir det samma problem ifall du bara kopplar in en bas på steget?

            Har inte testat detta, vill inte spela högt heller med 1 bas inkopplad direkt då det bara är 1 låda så blir lite väl stor låda för 1 bas om jag ska spela högt :P

            Comment


            • #7
              Re: Problem med mitt steg

              är det ett sånt där v12 steg med display? isåfall har jag ägt ett sånt.
              och det låter som att det får för lite ström helt enkelt, mitt slog av sådär innan jag bytte generator och batteri. står det cur i displayen?

              Comment


              • #8
                Re: Problem med mitt steg

                Originally posted by The one n only View Post
                Då kan det inte vara att det är för lågt ohmtal heller

                Blir det samma problem ifall du bara kopplar in en bas på steget?
                Det är en bas med DUBBEL spole, så då måste han köra i 8ohm om steget är bryggat!!
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment


                • #9
                  Re: Problem med mitt steg

                  Originally posted by Nonne View Post
                  Det är en bas med DUBBEL spole, så då måste han köra i 8ohm om steget är bryggat!!
                  jag har 2 st basar, 4x4 ohm i paralell blir 2 ohm och sen båda basarna serie så får jag ut 4 ohm.

                  De är kopplade på samma sätt som jag kopplade dom på mitt hertz ep4x som du själv har plockat ut till mig dock så kommer detta steget köras på dörrarna istället.

                  EDIT: Läste igen vad du skrev nu och om du menade när jag skulel koppla in 1 bas så är de helt riktigt, då måste jag köra 8 ohm :P




                  Efter att jag kört en lång sträcka idag igen så stannade jag o kollade steget när den la av.
                  Jag hittar ingen Protect lampa eller liknande och Power lyser på steget. Dock så märkte jag att steget är varmare nu än vad det brukade vara förut!

                  Något som kan ha gått itu i steget eftersom det har ökat i värme??

                  Comment


                  • #10
                    Re: Problem med mitt steg

                    Originally posted by twostroke View Post
                    är det ett sånt där v12 steg med display? isåfall har jag ägt ett sånt.
                    och det låter som att det får för lite ström helt enkelt, mitt slog av sådär innan jag bytte generator och batteri. står det cur i displayen?
                    v12 steg stämmer bra men dock ingen display på den.

                    Har ett nytt Banner running bull 70Ah batteri och kör bara med detta steget för tillfället, batteriet är även nyladdat ska tilläggas med en Ctek 25000 laddare.

                    Comment

                    Working...
                    X