Nyfiken på vad ni kör med för dämp mattor i era dörrar idag då det kommit lite nya grejer sen jag senast kollade, jag har bara kört med silent coat förr, men tror att jag ska testa gladen på nyköpta bilen, samt vilken matta anser ni vara bäst att täcka ganska stora hål i dörr sidan med?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
dämp material
Collapse
X
-
Re: dämp material
Har ingen rekomendation till att välja matta att täcka hål med.
Men föreställer mig det är rätt marginell skillnad mellan säg silent coat och de vanliga.
Kan tänka mig att material med en smula mer aluminium i blir en smula styvare enklare. ex STP Gold lär vara trevligt, lägst nerpå skalan är nog STP Black Gold.
-
hörru zrken då bör du knacka på min biljag har stp black gold och det är väldigt prisvärt.. har testat STP,silver,dynamat,silent coat och stp black gold
1:dynamat (dock e den ej billig)
2: STP Black Gold/STP silver
3: silent coat
Comment
-
Gladen´s Aero-Extreme eller STP Alum hade jag valt om det skulle vara nåt som funkade att täcka för hål. Men STP Alum är bara aluminumplåt med klister på baksidan så du kan ju köpa nån tunn sån plåt och limma dit själv och sen täcka med butylmatta efteråt.Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se
www.garaget.org/Frippe_L
Svensk Mästare 2012 i Street Stock
Svensk Mästare 2011 i Street 100A
Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER
Comment
-
Lånar tråden lite. vad är bäst att dämpa vägbuller med?
Har en Volvo s40 2003. Finns ju redan dämpmaterial i golvet fram original. Ska man ta bort detta och ersätta det med något annat bättre eller ska det vara kvar och ha något tunnare dämpmaterial under? Får ju inte bli för tjockt så att golvmattan inte passar...
Comment
-
Originally posted by Eazy View PostLånar tråden lite. vad är bäst att dämpa vägbuller med?
Har en Volvo s40 2003. Finns ju redan dämpmaterial i golvet fram original. Ska man ta bort detta och ersätta det med något annat bättre eller ska det vara kvar och ha något tunnare dämpmaterial under? Får ju inte bli för tjockt så att golvmattan inte passar...
På ställen där det är "skramlig tunn plåt" är det lämpligt med en kombo,
t.ex Gladen Aero-Multi.
PierreSEASTREAMS GARAGE
ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !
Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!
Comment
-
Originally posted by ville91 View Post2: STP Black Gold/STP silver
Jag har dissikerat dom, inte samma butyl, aluminium, vikt, tjocklek.
PierreSEASTREAMS GARAGE
ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !
Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!
Comment
-
Har i helgen dämpat framdörrarna på min S80 .
Pga nyfikenhet provade jag de två dämpmattor som fanns att få tag på i närområdet .
Vä framdörr fick 1m2 SC , höger 1m2 STP Black Gold .
Jag hör ingen skillnad på "klonket" mellan höger och vänster dörr , däremot är det en enorm skillnad jämfört med hur dörrarna lät odämpade .
SC var i mitt tycke mycket mer användarvänlig i trånga utrymmen , Black Gold hade en otrevlig benägenhet att vecka sig då man virar den runt kanter
Nästa grej att prova blir STP Silver i en bakdörr och Swedac i den andra , om jag får tag på lämpliga portioner....
Är verkligen Dynamat så överlägset att det motiverar priset här i Sverige ?
Skulle vara kul att jämföra.....Last edited by Sälstryparn; September 28, 2014, 14:42.
Comment
-
Är det kanske så att det finns folk som är intresserade av att jämföra hur marknadens olika mattorna är att jobba med och dessutom få en genomgång hur och vart de olika typerna av matta bör/skall/tänktes att montera??
Att få en egen uppfattning av en produkt slår alla forumåsikter i världen :-)Roger Edvinsson
Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
helst på saker av kolfiber :-)
Comment
-
skall se vilka trådar jag kan dra i och kanske skicka det e-post som legat som utkast sedan juni 2012 :-)
Kanske läge för en bonus för Guldmedlemmar igen...Roger Edvinsson
Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
helst på saker av kolfiber :-)
Comment
Comment