Announcement

Collapse
No announcement yet.

plasta lådor i bräda på plats i bilen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • plasta lådor i bräda på plats i bilen?

    Hej vänner!
    Jag har en fundering som jag har grubblat på ett tag nu som jag tänkte ni kanske kunde hjälpa mig med.

    Det är ju så att jag bytt instrumenbrädan i bilen och det blev ju fint å bra men understödet/djupet från 6'5orna som sitter där i saknas nästan helt. Jag antar att det är för att det är så öppet under samt att högtalarna är anpassade för sluten låda (dls skandinavia 6.2 7-9l vill dem ha) eller är det placeringen i sig som gör att det faller så fort i kurvan?

    Iaf funderar jag på om det är möjligt att ta glasfiber/polyester och klena utvändigt på en typ matkasse och sen stoppa i den i en till påse, för att sedan stoppa ner den i hålet för högtalaren och sen fylla med lämplig mängd vatten för att sen låta det härda?? Om vi bortser från risken med att vattnet läcker ut, tänker att det borde ju forma sig ganska bra efter alla rör och sånt därunder och på så sätt kunna få ut maximal volym.


    Kan tillägga att det finns en del utrymme men inte så pass att det är möjligt att ta ur brädan och göra lådorna utanför bilen nämligen..


    Skratta gärna åt mina idiotiska tankar och idéer men det bjuder jag på
    Alpine Audison !GENESIS DLS

    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

  • #2
    Re: plasta lådor i bräda på plats i bilen?

    Detta är jag nyfiken på, har själv spånat på några udda formgjutningar till högtalarna på brädan!

    Comment


    • #3
      Re: plasta lådor i bräda på plats i bilen?

      Kan ju tillägga att syftet är ju att få till en form som är tillräckligt stabil för att kunna fortsätta plasta vidare på när "höljet" stelnat.....Det ska alltså inte göras med påsarna i ett svep utan som ett första steg.
      Alpine Audison !GENESIS DLS

      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

      Comment


      • #4
        Re: plasta lådor i bräda på plats i bilen?

        Något jag provat,och som fungerar ganska bra,är att kapa till madrassbitar,och pula in dom så att du har lite utrymme kvar.Sen kan du labba dig fram med antal bitar/utrymme.

        Comment

        Working...
        X