Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skydda högtalare?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Skydda högtalare?

Tjena! Det är så att jag har dubbla 10" basar i låda i bagaget. Jag har nu köpt nya 6.5 tummare med diskant som ska monteras i hatthyllan. basarna är riktade framåt i bilen så behöver man bygga något runt magneterna på 6.5orna så inte basen förstör dom eller kan det ej hända?

Det jag försökt få ut är: Behöver man skydda högtalare från en bas?

Re: Skydda högtalare?

Om basarna enbart spelar framåt så ska det inte vara nån fara men om du har ett läckage in mot skuffen så kan det hända att högtalarna i hatthyllan tar skada av det, men troligtvis inte. Om du däremot haft baslådan vänd bakåt så hade jag inte rekommenderat högtalare i hatthyllan!
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Asså magneterna till högtalarna sitter i bagaget, Asså dom hänger genom hatthyllan ner i bagaget. Och basarna är liksom en decimeter exakt under.

Comment

vad är det för bil? och om du nu spelar framåt så borde det ju vara tätt runt baslådan så inget läcker ut i skuffen. men undrar om inte 6,5orna skulle må bra med ett par lådor i rätt storlek för att spela rätt, dvs rätt liter till högtalarna. vad är det för högtalare?

Comment

En Audi A4 B5 -00 och har köpt dessa: http://www.brl.se/sv/artiklar/b2-aud...gtalarkit.html

Comment

Själva magneterna är det ingen fara med, bara inte basarna spelar så dom kan påverka mellanregistrens koner så är det lugnt.
            BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Måste nog göra något typ av skydd då. för kollar man underifrån så ser man självahögtalrn och inte bara magneten. men vad ska man göra då? en låda? hur stor ska den vara isåfall? och hur kan jag montera den då högtalarna sätts fast i plåten på hatthyllan?

Comment

Men spelar basarna ut i skuffen eller framåt genom skidluckan in mot kupén? Om basarna spelar framåt så behöver du inte göra nåt åt högtalarna i hatthyllan!
                BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Dom spelar framåt. Men jag har ingen skidlucka, det är fällbara baksäten.

Comment

Okej men om det inte läcker nämnvärt bakåt från baslådan så behöver du inte oroa dig nämnvärt över högtalarna i hatthyllan. Gör så att du sätter dit högtalarna och provar att spela musik med baslådan igång och se ifall högtalarna i hatthyllan rör sig.
                    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Okej, tänkte på det eftersom att bagageluckan å nummerplåten brukar slå å röra sig ganska mycket

Comment

Det kan vara vibrationer som fortplantar sig i karossen, men prova å se!
                        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Working...
                        X