Announcement

Collapse
No announcement yet.

Börja tävla?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Börja tävla?

Poddar är löjligt riktiningskänsliga.
    Det är därför inte helt dumt att börja bygga stereon bakifrån - så du har steg och ev subb klart när du ger dig på att labba fram poddar.
    Jag skriver 'labba' - för det är inte tal om att bygga om nytt från scratch varenda gång.
    Man kommer långt med att härja runt med smältlim och lyssna en tid, kanske några dagar- någon vecka minst, även på setups som är "dåliga" för att få en känsla av vad som händer när man gör det ena eller det andra.
    Det har varit min stora upptäckt den här säsongen. Bygg bakifrån.

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

En dum fråga, går det och få tag i färdiggjorda hållare för diskant och 3" högtalare? Tänkte att det blir lite lättare med formen om man ska bygga poddar. Japp en projekttråd kommer varefter, vet ännu inte var jag ska handla mina prylar ifrån. Bor i Norrköping och här är det tämligen dött på stereo fronten. Jaja dags att sova, upp kl 4 imorgon.

Comment

I min bil sitter ead 2" + Scan speak diskant och det går att poppa på förvånansvärt högt. Har kört både 5.25 och 4" i brädan innan men detta fungerar bäst änsålänge med kombination av 7"are i dörrarna. Nämnda element är överlag ganska populära.

A-stolps-montage verkar vara inne och det kan göras på en herrans massa olika sätt, vad som fungerar bäst vet jag ej, men On Axis-lösningar mot förarsätet verkar ofta vara lyckosamt
        Sponsor:
        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
        Tudor Batteries - www.tudor.se
        Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

Ojj jag missade en sida med kommentarer, om det råkade bli rörigt nu.
          Sponsor:
          Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
          Tudor Batteries - www.tudor.se
          Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

Originally posted by zrken View Post
            Poddar är löjligt riktiningskänsliga.
            Det är därför inte helt dumt att börja bygga stereon bakifrån - så du har steg och ev subb klart när du ger dig på att labba fram poddar.
            Jag skriver 'labba' - för det är inte tal om att bygga om nytt från scratch varenda gång.
            Man kommer långt med att härja runt med smältlim och lyssna en tid, kanske några dagar- någon vecka minst, även på setups som är "dåliga" för att få en känsla av vad som händer när man gör det ena eller det andra.
            Det har varit min stora upptäckt den här säsongen. Bygg bakifrån.
            Är lösa poddar mer riktningskänsliga än att fast montera dem i a-stolpar? Hur kommer detta sig isf?

Comment

Godmorgon!
              Efter lite funderingar inatt kör jag nog JL rakt igenom.
              1 st Alpine CDE 178BT
              1st 3-vägssystem C5-653
              2 st 12" Basar 12W03
              1 st Monosteg XD 1000/1v2

Sen omj ag kunde få hjälp med varför steg jag ska ha till framsystemet?

Comment

Originally posted by Peppe_e View Post
                Är lösa poddar mer riktningskänsliga än att fast montera dem i a-stolpar? Hur kommer detta sig isf?
                Njae, alltså man får ta saker med en viss ro.
                Så länge man verkar få upp saker i stolpen och de är rimligt monterat, är det ju hemma på något sätt.
                Tror det här var uppe i ngn annan tråd oxå, om hur känsligt eller inte det är.

Men man kommer inte ifrån att det ghår att påverka resultatet av hur trevligt det låter rätt harregösses mycket med enkla medel och lite tålamod med att inte kasta sig över och plasta ihop stolparna det första man gör.

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Working...
                X