Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alla ni med Biltemas AGM batterier

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alla ni med Biltemas AGM batterier

Vill bara veta era erfarenheter av Biltemas AGM batterier.
    Posta bara om ni verkligen har dessa i bilen och vet vad de presterar.
    Tänkte köpa tre st till min bil och är nyfiken på om jag går på ett bränn eller om det kan bli bra
    Johan

Re: Alla ni med Biltemas AGM batterier

funkar kanon har haft det över 1år, det har till o med sjunkit med grabbens båt fungerar utmärkt,tål det mesta
    Last edited by D.O.C; May 12, 2014, 00:08.

Comment

har 2 st 80ah.., funkar KANON

Bilen var lite svårstartad i vinter, efter att ha stått ute hela natten i -15ich, så skulle jag starta på morgonen, jag malde på startmotorn i 10-15min, innan den starta , och då börja de märkas av att batteriet började ta slut..,

batteriet i frågan var 1 st 1,5 år gammal välanvänd biltema 80ah AGM, lite lagom uppladdad..
      website

Comment

Ok tack för svaren ! Låter bra än så länge.

Comment

Har för mig jag hört nåt om att det är Tudor som tillverkar dessa batterin i grunden...
          BilstereoPiraten
          CDT Fantast

Comment

Har förstått att batterifrågan är lite infekterad.
            Men borde inte fritidsbatteri vara bättre anpassat till att driva en stereo än ett starbatteri?

Comment

Det är delvis sant.

Fritidsbatterier är troligen inte överdrivet bra på att ge ut ström väldigt snabbt eftersom de är anpassade att tåla viss djupurladdning, på så sätt är de ett vettigt alternativ om man inte är ute efter så hög ström som möjligt.

Egentligen är startbatterier bättre till strömkrävande bilstereoanläggningar eftersom de batterierna är gjorda för korta och kraftiga strömuttag, men sedan är det ju detta med att stå med motorn avslagen och spela stereo som riskerar att förstöra ett startbatteri relativt snabbt. Av den anledningen rekommenderas inte startbatterier till bilstereobruk.

Biltemas AGM är inte renodlade startbatterier utan de en del tål djupa urladdningar och fungerar därför till exempelvis bilstereobruk. AGM-batterier har den fördelen att även om batteriet tål ganska många djupurladdningar så kan det även ge ut hög ström, så är det inte med vanliga fritidsbatterier.
              Last edited by Optima; May 12, 2014, 19:48.

Comment

De har 4års garanti oxå.
                Får nog bli dessa till mitt projekt

Comment

Funkar kanon!

Har ett par och kan tilläggas att jag drev hela bilen(s60t5) på ett st 90ah agm i 25mil utan laddning från generatorn
                  Så dom varar länge och hur många andra lämnar 4års garanti?

Comment

Kan väl inte tillägga nåt om batterierna specifikt MEN, jag vet att biltema ställer krav på tillverkarna av deras att dom bara behöver hålla 6 månader. Resten av garantin står dom själva för. Dessutom hoppas dom på att folk inte antingen ska märka att batteriet börjar bli dåligt för dom flesta som köper ett batteri där lär inte hålla på med bilstereo, eller så hoppas dom på att man kastat kvittot...

Comment

Working...
                    X