Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lättdrivna 10-12" till jänkare.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lättdrivna 10-12" till jänkare.

Chefen frågade förut om jag kunde ge honom något bra tips på basar till hans raggaråk, en lincoln 60-talare sedan.

10or eller 12or, en eller två av var verkar vara det han är ute efter.
    Steget är ett svart Zachry steg som heter något med 21XX, han viste inte vad modellbetäckningen var med det började nog med 21

Jag har ingen aning om det är mono, 2 eller 4-kanals, det fick jag aldrig något svar på.

Budgeten låg väl på MAX 2loppor för basar, mao gärna begagnat.

Fritt fram och tipsa på, o har du något beg så säg gärna till men tänk på att det inte får vara några trögdrivna monster

Mvh Daniel

Re: Lättdrivna 10-12" till jänkare.

Impact 2712-04 499kr/st?
    Impact 3712-04 699kr/st?

4ohms spolar så det ska nog funka på steget som man kan anta är ett 2-kanals på 2*100w+? iom början beteckningen.
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Ja det var ju helt klart rätt prisklass iaf.

Frågan är om steget kommer fixa att driva basar eller om han i fyllan bara kommer bränna basar med detta lilla steg.

Kanske skulle sälja på honnom ett av mina DD C2a oxå

Comment

På fyllan kan man säkert bränna en bas med vilket steg som helst, oavsett om det är "kina" eller kvalitet. Rätt grundinställning och kabeldimensionering är vad som gäller, sedan är det oftast upp till "hanteraren" av steget om det kommer att fungera eller inte. Ger man sjutton i att vrida upp bassboost och gain till max så är nog chansen stor att det ska funka.

Comment

Vill din chef spara ca 1500 kronor så har jag 2 st otroligt lättdrivna JL Audio 12" basar för 995 kr/st!
          sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Optima View Post
            På fyllan kan man säkert bränna en bas med vilket steg som helst, oavsett om det är "kina" eller kvalitet. Rätt grundinställning och kabeldimensionering är vad som gäller, sedan är det oftast upp till "hanteraren" av steget om det kommer att fungera eller inte. Ger man sjutton i att vrida upp bassboost och gain till max så är nog chansen stor att det ska funka.
            Ja så är det ju helt klart, men det är ju ändå lättare med för dåligt med effekt känns det som.

Originally posted by Nonne View Post
            Vill din chef spara ca 1500 kronor så har jag 2 st otroligt lättdrivna JL Audio 12" basar för 995 kr/st!
            Vad är dessa för några då och ungefär vad vill dom ha för låda, portat eller slutet?

Comment

Originally posted by Slarvar View Post
              Vad är dessa för några då och ungefär vad vill dom ha för låda, portat eller slutet?
              12W1v2-4 heter modellen, sluten låda på ca 35 liter rekomenderas.

http://mobile.jlaudio.com/products_s...p?series_id=16

http://mobile.jlaudio.com/pdfs/8429.pdf
              sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Du har redan fått ett par bra förslag men vill du handla lokalt så kör på dessa:
                http://www.ljudia.se/bil-s82121/hogt...t-1000-p78216/

De har singelspole och ska vara lättdrivna. Eftersom ja inte vet mer om steget så utgår ja ifrån att det är ett litet steg, så då är det egentligen onödigt att köpa dyrare basar. Om han dock har tänkt att byta ut steget så kan det vara aktuellt. Men XLNT 10" ska klara endel.

Annat billigt förslag om det skulle passa bättre med 2x4 ohm
                http://www.ljudia.se/bil-s82121/hogt...bx-s12-p78210/

Billigt dunkadunka för pengarna.
                BMW E38 740
                BMW M5 -01
                bilradiohuset.se
                SM-guld 2012

Comment

Ja får tacka för alternativen!!

Nu räcker det nästan tror jag annars blir han bara velig när han ska bestämma sig =)

Men frågan är ju om man får tillräckligt med fart i basen med en sluten låda och så lite effekt som det ändå handlar om.

Steget kommmer han säkert byta ut i framtiden när jag tjatat lite på honnom men jag skulle tro att det inte är något som sker under denna sommaren.

Så nu till den stora frågan, vilket av dessa alternativen åvan skall han välja?
                  Vissa som skrivit är säkerligen en smula partiska men det gör inget, kom med en bra motovation bara.

Tyvärr så skulle jag tro att det blir något av dom billigare alternativen...

Comment

Är det fart och fläckt han vill ha för ca 1000 kronor / 12" bas så vet jag vad han ska välja i dagsläget, men då är det tyvärr en lite mer trögdriven historia!

Om en handlare är partisk som har hela världen för sina fötter, ja då vet jag inte vem som ska rekomendera produkter
                    sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Working...
                    X