Snart dags att sätta igång med inköp av ICE-prylar till det nya bilprojektet, och är lite - eller snarare mycket splittrad - i vad man skall välja för huvudenhet.
Allra helst hade jag nog satsat på en Alpine INE-W977BT, men den känns tyvärr lite väl dyr och jag står därför och väger mellan följande två alternativ:
Alpine ICS-X8
Pioneer AVIC-F50BT
Vad säger forumets eminenta medlemmar, vilket vore det sannolikt bättre valet?
För att ge lite bakgrundsinformation ser planen för resten av systemet:
Gladen RS165 x 2
Gladen SQX08 x 2
Gladen RS100C4 x 2
+ kablage, dämpning, etc.
Musikstilar som mestadels spelas är främst eurodance och happy hardcore samt en del trance/vocal trance. Är väl mest inne på SQL-spåret kanske bör tilläggas, men har inga ambitioner vad avser tävling, demo eller liknande utan enbart att skaffa bra ljud i bilen som går att ösa på med.
Min vana trogen är tanken att installationen snarare skall höras än synas, vilket innebär att jag inte vill gör några icke-återställningsbara ingrepp i bilen och att om inte allt så i alla fall så mycket som möjligt skall monteras i original infästningar (baslådorna blir ju uppenbarligen till att egentillverka).
Stort tack på förhand för eventuell hjälp.
Allra helst hade jag nog satsat på en Alpine INE-W977BT, men den känns tyvärr lite väl dyr och jag står därför och väger mellan följande två alternativ:
Alpine ICS-X8
Pioneer AVIC-F50BT
Vad säger forumets eminenta medlemmar, vilket vore det sannolikt bättre valet?
För att ge lite bakgrundsinformation ser planen för resten av systemet:
Gladen RS165 x 2
Gladen SQX08 x 2
Gladen RS100C4 x 2
+ kablage, dämpning, etc.
Musikstilar som mestadels spelas är främst eurodance och happy hardcore samt en del trance/vocal trance. Är väl mest inne på SQL-spåret kanske bör tilläggas, men har inga ambitioner vad avser tävling, demo eller liknande utan enbart att skaffa bra ljud i bilen som går att ösa på med.
Min vana trogen är tanken att installationen snarare skall höras än synas, vilket innebär att jag inte vill gör några icke-återställningsbara ingrepp i bilen och att om inte allt så i alla fall så mycket som möjligt skall monteras i original infästningar (baslådorna blir ju uppenbarligen till att egentillverka).
Stort tack på förhand för eventuell hjälp.
Comment