Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byta ut kylfläkt i Audison LRX 1.1k ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byta ut kylfläkt i Audison LRX 1.1k ?

    Tjena! som säkert dom flesta känner till så har audisons lrx serie en väldigt högarbetstemperatur, och när steget blir varmt så är det en kylfläkt som startar och för mig så har den fläkten börjat låta rätt högt, tillräckligt för att man ska störa sig på det, så nu undrar jag ifall det är någon här som bytt ut kylfläkt i ett slutsteg någon gång, funkar det att köpa en fläkt i samma storlek från någon datorbutik och löda på kontakten som sitter på org. fläkten tror ni?


    Har haft bekymmer med att steget gått varmt i tidigare byggen när steget varit monterat i ett lite mindre utrymme och då har det gått i protect, testade att borra upp lite extra kylningshål i plåten under steget och satte dit 2st data fläktar(en som suger kall luft och en som blåser ut den varma luften) men ändå ville lampan som tyder på att steget blir för varmt blinka och då ska man tydligen tappa 3db i ljudnivå eller hur det var. Kan det vara så att det är något fel på steget eller är det bara så att det krävs att man monterar dessa steg luftigt och öppet för att dom inte ska bli för varma?

    såhär var steget monterat och jag hade kylfläktar ovanpå lådan som suger kall luft och blåser ut varmluft.




    tack på förhand! MVH. Henrik

  • #2
    Re: Byta ut kylfläkt i Audison LRX 1.1k ?

    Originally posted by Benz_89
    Tjena! som säkert dom flesta känner till så har audisons lrx serie en väldigt högarbetstemperatur, och när steget blir varmt så är det en kylfläkt som startar och för mig så har den fläkten börjat låta rätt högt, tillräckligt för att man ska störa sig på det, så nu undrar jag ifall det är någon här som bytt ut kylfläkt i ett slutsteg någon gång, funkar det att köpa en fläkt i samma storlek från någon datorbutik och löda på kontakten som sitter på org. fläkten tror ni?
    tack på förhand! MVH. Henrik
    Det kan du absolut göra. Se till att du får en som går på samma spänning som den som sitter i (dvs 12V, eller om du är osäker, mät spänningen på nuvarande fläkt)

    mvh Jonas
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

    Comment

    Working...
    X