Hej!
Jag har varit och rotat uppe på vinden och vill ha lite tips om vad och hur man bör göra med dessa prylar, då jag hellre vill ha dem i bilen än att de ligger och samlar damm uppe på vinden, som de har gjort de senaste 8 åren, typ.
Bilen är en Vw polo-08, som jag inte vill göra stora förändringar i.
Prylar jag har på vinden är dessa:
Huvudenhet:
Alpine CDA-9813, funderar på att köpa en 2-Din stereo istället, då det kommer se lustigt ut med denna, eller? Har varit grymt nöjd med hur den presterar iofs.
Slutsteg:
1st. Genesis Dual mono
1st. Genesis Stereo 100
1st. DLS D1000 (monosteg)
Högtalare:
1 st Amega Q-Comp 60
1st Focal Polyglass 27V2
Frågan är om man kan skippa DLS D-1000 slutesteget och bryggkoppla något av Genesis slutstegen till Subben?
Vad behöver mest kraft Amega kitet eller Subben?
Av utrymmesskäl så vore det både snyggast och att det tar mindre plats att använda de 2 slutstegen.
Fungerar det bra att driva Amegorna med Stereo100 eller bör man ha dual mono?
Ska jag satsa på en 2-Din stereo med touch, och skippa ljudkompensation och aktiv delning?
Vill egentligen ha in allt i bilen till minsta kostnas och största tillfredställelse
Men är också villig att lägga ett par tusen ifall det är värt...
Tips mottages mer än gärna.
Jag har varit och rotat uppe på vinden och vill ha lite tips om vad och hur man bör göra med dessa prylar, då jag hellre vill ha dem i bilen än att de ligger och samlar damm uppe på vinden, som de har gjort de senaste 8 åren, typ.
Bilen är en Vw polo-08, som jag inte vill göra stora förändringar i.
Prylar jag har på vinden är dessa:
Huvudenhet:
Alpine CDA-9813, funderar på att köpa en 2-Din stereo istället, då det kommer se lustigt ut med denna, eller? Har varit grymt nöjd med hur den presterar iofs.
Slutsteg:
1st. Genesis Dual mono
1st. Genesis Stereo 100
1st. DLS D1000 (monosteg)
Högtalare:
1 st Amega Q-Comp 60
1st Focal Polyglass 27V2
Frågan är om man kan skippa DLS D-1000 slutesteget och bryggkoppla något av Genesis slutstegen till Subben?
Vad behöver mest kraft Amega kitet eller Subben?
Av utrymmesskäl så vore det både snyggast och att det tar mindre plats att använda de 2 slutstegen.
Fungerar det bra att driva Amegorna med Stereo100 eller bör man ha dual mono?
Ska jag satsa på en 2-Din stereo med touch, och skippa ljudkompensation och aktiv delning?
Vill egentligen ha in allt i bilen till minsta kostnas och största tillfredställelse
Men är också villig att lägga ett par tusen ifall det är värt...
Tips mottages mer än gärna.
Comment