Announcement

Collapse
No announcement yet.

Digital design 0512

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Digital design 0512

Originally posted by Bitzer View Post
    Jag provade först med en sluten låda på ca 14 liter netto till min DD 508. Trots ivriga försök med olika slutsteg, fipplade i DSPn osv var det bara att "ge upp" och banka ihop en portad låda. Den spelar i princip dubbelt så bra, både volym och kvalitet, i den portade lådan.

Står mer i den här tråden:
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=33199
    Min låda är avstämd 39-40 hz blir att bygga nya på 60-65 liter med 4" port fast stämma lägre 30-35 hz och se om det blir bättre å andra sidan har ja bara spelat ca 2 timmar med basen så mycket mer innan den har blivit inspelat.
    Kommer köra rör nu ist för slot lättare att labba börjar med 30 hz.

Sen var det lite fel med den nuvarande lådan också Slot porten ligger mot ryggstödet ist för mitten av skidluckan my bad . så nya lådan blir att bygga med rör och få röret i mitten av skidluckan tror det blir mycket bättre.
    eller slotport fast mer i mitten då om man kan göra så !
    Last edited by Eckexd; October 29, 2013, 17:51.

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
      Låter ungefär som andra DD basar men inte riktigt lika mycket. Kör själv ett gäng 0508or och är nöjd (förutom att dom fortfarande är stumma så det går åt en del effekt för att då igång dom) och slängde i somras ihop en låda åt en kompis med dubbla 0512 som poppa på rätt duktigt, 148dB nånting gjorde den. 750Wrms blir alldeles lagom, men mer går!
      Du Christoffer jag letar efter nytt steg och enligt dbakuten klara bara 0512 300 watt och vissa kör 1000 som du sa jag ska iaf köpa nytt steg för kommande bygga nästa år och det nya kommer ha ca 1000 rms i 2 ohm om man är försiktig borde det gå?
      /Erik

Comment

Mycket riktigt, 05-serien är specad 300Wrms, men håller du koll så är det inga problem att köra ett 1kW steg på den!
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Working...
        X