Announcement

Collapse
No announcement yet.

4ch slutsteg för SQ setup

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: 4ch slutsteg för SQ setup

Det är ganska många märken man kan vinna med; minst 10 olika skulle jag säga.

Vilket återigen bevisar hur oviktigt märket är i sammanhanget, och sett i relation till andra faktorer....

/Jonas
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by jonash View Post

/Jonas
      Det var inte många, kryllar av produkter där ute
      sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

har läst allt jag hittat om as100 på nätet och alla är skitnöjda med det och at det låter jävulskt bra.

men så såg jag gladen xl250 hur låter ett sådant?
        är ju rena monstret.
        skulle va kul att köra ett sånt bryggat på ett par midbasar.

Comment

Originally posted by jonash View Post

Vilket återigen bevisar hur oviktigt märket är i sammanhanget, och sett i relation till andra faktorer....

/Jonas

vem har pratat om märken? har pratar vi om bra välljudande slusteg

Comment

Originally posted by jimmaiy View Post
            har läst allt jag hittat om as100 på nätet och alla är skitnöjda med det och at det låter jävulskt bra.

men så såg jag gladen xl250 hur låter ett sådant?
            är ju rena monstret.
            skulle va kul att köra ett sånt bryggat på ett par midbasar.
            Gladen är något annorlunda i ljudkarraktären mot Mosconi.
            Dessa är inte lika lugna och mejslar inte ut ljudet med samma precision.

Är man ute efter välljudande partyprodukter så har man beskrivit stegen rätt bra.
            De som installerat en eller två Gladen förstärkare har blivit positivt överraskade, man inte haft några stora förväntningar på ett i Sverige ganska okänt märke.

Det steg jag har installerat i flest bilar och det som fått flest att höja på ögonbrynen är Gladen XS75C6

Superenkelt att bar koppla in ett par lågnivå och sedan med marknadens kanske bästa filter köra aktivt framsystem med sub!?
            Kan det bli enklare att köra ett aktivt 3-väg system?
            sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

okej, misstänkte att det är mer mos och mindre finlir men till midbas är det inte lika kritiskt som mellanregistert och diskanten, där skulle jag säga av mina upplevelser att du tjänar på att ha mer effekt och mindre sq och tvärtom med mellan och diskant.

men det spelar ingen roll tror det räcker med 265wrms till min 6,5" hsk mid så blir inte aktuellt med gladen.
              Däremot har jag bestämt mig för mosconi as till astolparna.
              ska bli spännande att lyssna.

Comment

okej, misstänkte att det är mer mos och mindre finlir men till midbas är det inte lika kritiskt som mellanregistert och diskanten, där skulle jag säga av mina upplevelser att du tjänar på att ha mer effekt och mindre sq och tvärtom med mellan och diskant.
                Jag håller nästan med dig

men det spelar ingen roll tror det räcker med 265wrms till min 6,5" hsk mid så blir inte aktuellt med gladen.
                Däremot har jag bestämt mig för mosconi as till astolparna.
                ska bli spännande att lyssna.
                Finns ett par herrar här på forumet som testat en hel del grejor, jag kan informera att dom är helnöjda med Mosconi
                sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Originally posted by Horsyhorse View Post
                  Vill du ha en aningen varmare kan du fundera på ett Genesis P4 Ultra.
                  Detta steg kan jag VARMT rekommendera! Men som vanligt...åk till en shop och kräv att få lyssna på olika steg I BIL, inte i nåt demoställ i ett stort rum!

mvh diq
                  Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

Comment

Working...
                  X