Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ringar 6.5or

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ringar 6.5or

Tjenare tänkte höra om det är någon som gör ringar så man kan plasta eller s.k 8or två 6,5ringar som sitter ihop så man bara behöver distansera och spänna över tyg? skulle behövt två s.k 8or eller 4 6.5ringar /MVH An7e
    Last edited by Administrator; March 16, 2010, 10:15.

Re: Ringar 6.5or

Blekingebilradio mfl säljer lösa ringar i olika storlekar

Comment

Tror han letar två st monteringsringar för 6,5" som sitter ihop. Så det har formen av en 8.
      DD - CDT - DLS - Pioneer - Genesis

Comment

gör dom själv. köp biltemas fräs och stål för 3-5 hundra så har du en maskin som pallar med många bafflar.
        TEAM BROSSAN

SM 2:a i outlaw på Easca SM

Comment

men clarran du verkar ju fixa dedära så bra styr två ringar som sitter ihop som en åtta å be jimmy skicka hit dom

Comment

yes maildaemon precis sånna! har dock ej hittat någon som säljer sånna, blekingebilradios kostar ju 69,00 kr/st kostar typ samma på brl i grannkommunen så är lika dyrt dära, hade varit sjukt simpelt att hitta någon hära som är king på att fräsa ut egna dom behöver inte vara försänkta sånt kan ja styra själv men inte att fräsa ut ringarna

Comment

funkar det inte med att bara limma ihop 2 st 6.5" ringar då?

Comment

Originally posted by An7e View Post
                yes maildaemon precis sånna! har dock ej hittat någon som säljer sånna, blekingebilradios kostar ju 69,00 kr/st kostar typ samma på brl i grannkommunen så är lika dyrt dära, hade varit sjukt simpelt att hitta någon hära som är king på att fräsa ut egna dom behöver inte vara försänkta sånt kan ja styra själv men inte att fräsa ut ringarna
                Dyrt? 69 kronor? Nu fattar jag inte vad du menar.
                // Gurra
                BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

Comment

Originally posted by gurenius View Post
                  Dyrt? 69 kronor? Nu fattar jag inte vad du menar.
                  Inte jag heller. 69 spänn är fan ingenting för det. Jag själv skulle inte ens ställa mig och göra egna om jag kunde köpa dem för det priset.
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by An7e View Post
                    men clarran du verkar ju fixa dedära så bra styr två ringar som sitter ihop som en åtta å be jimmy skicka hit dom
                    haha när jag får tag på ett nytt frässtål så kanske jag kan göra det:P
                    får bli i sommar isf:P
                    TEAM BROSSAN

SM 2:a i outlaw på Easca SM

Comment

haha då har jag dött av väntan ;D får se om man hinner förbi skolan jag gick å tigger material å skit dära och göra fyra dubbelåtter för 6.5er så man har ett par i reserv är så enkelt dära med zinkmaskin å allt skit

Comment

138kr per dörr är ju inte mycket pengar. för om ex jag skulle göra dom så kostar ju mdf en slant och sedan så vill man ju ha nåt för arbetet och sedan så ska man skicka det så innan du har ringarna så är du nog långt över 276kr som 4st 6½" ringar kostar på brl. så i min värld så är dom gratis i butik
                        VW Passat TDI -99

Sponsorer
                        AVD - Sundsvall
                        ReClean - Östersund
                        Frassesbilglas.se - Brunflo
                        RisEtrade.se - Ångsta
                        OL Constructions (Light ON) - Östersund
                        Powerchip.se - Sverige
                        Bilskadecenter - Östersund

Och ett stort tack till Tomas Nilsson - Digital Designs och Martin Alerstam - Inac Batterier

Comment

blir att åka på skolan jag gick å snacka skit med gamla mentorn och ta nån kaffekopp och sen låna lite material och maskiner så blir gratis

Comment

ja det låter ju helt klart som en plan men annars så om du går bet så kan jag göra 8r åt dig om du verkligen vill ha såna. och vill betala för dom
                            VW Passat TDI -99

Sponsorer
                            AVD - Sundsvall
                            ReClean - Östersund
                            Frassesbilglas.se - Brunflo
                            RisEtrade.se - Ångsta
                            OL Constructions (Light ON) - Östersund
                            Powerchip.se - Sverige
                            Bilskadecenter - Östersund

Och ett stort tack till Tomas Nilsson - Digital Designs och Martin Alerstam - Inac Batterier

Comment

ska se om jag är så att göra mdf ringar själv men annars så får jag väl höra av mig! blir lättare för mig att bygga som jag har tänkt med en 8aring för två 6,5er än att tjorva till det med en bunt med distanser och diverse en 8aring och så bara spänna över ett flicepläd eller dylikt som är töjbart och går att plasta på!

Comment

Working...
                              X