Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny bil, Nya planer, Nya funderingar!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ny bil, Nya planer, Nya funderingar!

Då har man precis varit och inhandlat en pendlarbil men man kan ju absolut inte åka runt i ett standardsystem så tanken är att bygga om lite och skulle uppskatta lite tankar/funderingar bygget! Bilen ifråga är en Golf Mk2 där det sitter en fungerande originalstereo ifrån 86, en rätt charmig burk men vill nog gärna pensioneras.

Då jag har fått huvudet omskakat för första gången i en riktig SPL-bil så är nu suget extremt stort till att testa sig på att jaga dB! Har dock fortfarande kvar min fetisch för små 8"subbar så tanken är att bygga ett simpelt bygge för att endast testa hur mycket man kan kräma ut ur en enkel 8".

Har i nuläget en DD 1508 samt en Massive Hippo 8 så i valet går dem bort då jag är på jakt efter nytt! Har fastnat lite för Atomic AP8 vilket verkar vara en trevlig bas som älskar effekt. En annan bas som finns i tankarna är en Sundown SA-8. Ja, dessa går ju inte att köpa i Sverige men de går att köpa via ebay för ett vettigt pris, runt 1800kr inkl frakt. Supporten finns inte om nu man skulle bränna basen men då har man iallafall en fin dörrstopp!

Slutsteg har jag inte tänkt så mycket på än men antagligen får det bli ett som trivs bra med den valda basen samt en uteffekt på några kW.

Vad är era tankar om detta? Ingenting är skrivet i sten utan detta är fortfarande bara funderingar och fantasier från min sida!

//Mattias
    1. Murphy's Law
    If something can go wrong, it will.
    2. Murphy's Law
    If anything simply cannot go wrong, it will anyway.

Garaget: http://www.garaget.org/Snowgubben

Re: Ny bil, Nya planer, Nya funderingar!

Massa views men inga replys? Någon måste ha något vettigt att säga?

Bjuder på en kaffe vid SM i Trollhättan!
    1. Murphy's Law
    2. Murphy's Law

Comment

Originally posted by Snowgubben View Post
      Massa views men inga replys? Någon måste ha något vettigt att säga?

Bjuder på en kaffe vid SM i Trollhättan!
      S70n kommer ej dit... den drar för mkt drf det blir en kia cee´d Diesel så man kan åka runt på träffarna o tävlingarna

Comment

Haha nu fick jag ju iaf ett svar!

Ja dessa jäkla volvos, var även av samma anledning jag införskaffade min Golf
        1. Murphy's Law
        2. Murphy's Law

Comment

Om du kan tänkte dig att lägga till 10 tum till dina tänkta 8, så har jag en fin 18tummare på 4000W till salu, som låter fint i en golf =)

Comment

Working...
          X